Seminarium licencjackie - dodatkowe dr M. Smoliński, dr R. Sulewska 3105-SEMLICSSD
Program zajęć kształtowany jest w oparciu o indywidualne zainteresowania studentów odzwierciedlone w wybranych do opracowania tematach. Skupia się na wybranych aspektach sztuki nowożytnej. Na poszczególnych etapach przygotowywania prezentacji dyskutowane będą kwestie dotyczące przyjętych założeń metodologicznych, wykorzystanej literatury i źródeł oraz samej prezentacji wyników.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W17, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U06, K_U07, K_U10, K_U13, K_K01
Po zrealizowaniu zajęć student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową dotyczącą wybranego problemu badawczego; analizuje źródła po kątem możliwości ich wykorzystania w badaniach nad sztuką nowożytną; posiada umiejętności obejmujące formułowanie problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie, analizę i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie historii sztuki; uzasadnia wybór tematu badań, opracowuje kwestionariusz badawczy, formułuje tytuł, zakres i konstrukcję pracy; zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację dzieł sztuki z zastosowaniem metod badawczych odpowiednich dla wybranego problemu; potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego; wyszukuje, selekcjonuje, analizuje i ocenia informacje, źródła i opracowania właściwe dla podjętego tematu, czyta krytycznie literaturę przedmiotu; prezentuje wyniki swojej pracy, dyskutuje o tezach zawartych w prezentacjach innych uczestników zajęć; posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów badaczy historii sztuki i historii kultury oraz umiejętność wyciągania wniosków; potrafi pracować i współdziałać w grupie; posiada umiejętność przygotowywania typowych prac w języku polskim dotyczących zagadnień szczegółowych; redaguje teksty naukowe zgodnie z przyjętymi zasadami.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie przedstawionej podczas zajęć prezentacji
Literatura
• Barnet S., A Short Guide to Writing about Art, wyd. VIII, New York – Boston – San Francisco 2005
• D’Alleva A., Jak studiować historię sztuki, tłum. E. i J. Jedlińscy, Kraków 2008
• D’Alleva A., Metody i teorie historii sztuki, tłum. E. i J. Jedlińscy, Kraków 2008
• Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tłum. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007
• Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, wyd. II, Gdańsk 1999
• Wojcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną licencjacką, magisterską, doktorską, wyd. VII, Warszawa 2005Materiały na zajęcia udostępniane w
Materiały na zajęcia udostępniane w wyodrębnionym katalogu
na Dysku Google
Dodatkowa literatura będzie uzgadniana z każdym uczestnikiem zajęć indywidualnie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: