Seminarium licencjackie (dodatkowe) dr M. Herman 3105-SEMLICMH
Harmonogram seminarium będzie uwzględniał zajęcia dotyczące
kwestii warsztatowych oraz spotkania poświęcone dyskusjom
nad tematami własnymi uczestników kursu. Podczas zajęć
ćwiczeniowych zajmiemy się stawianiem pytań badawczych,
formułowaniem tematu, przygotowaniem konspektu pracy
dyplomowej, planowaniem poszczególnych etapów jej
powstawania, kryteriami uwzględnianymi w recenzji, a także
innymi problemami w zależności od potrzeb zasygnalizowanych
przez grupę. Podczas dyskusji nad tematami własnymi
uczestników będziemy odnosić się do proponowanych pytań
badawczych, doboru literatury, metodologii i warsztatu
badawczego.
Szczegółowy program kursu zostanie ustalony w oparciu o
zainteresowania uczestników seminarium. Preferowane są
tematy z zakresu sztuki nowożytnej (m.in. grafika, dawna
książka drukowana i jej oprawa, rzemiosło artystyczne).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
K_W17 – zna i rozumie podstawowe metody analizy i
interpretacji obiektów sztuki (w szczególności sztuki
nowożytnej), stosowane w historycznej i aktualnej historii sztuki
i potrafi je dostosować do badania konkretnego dzieła.
K_U01 – potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać,
selekcjonować i użytkować informacje, wykorzystując różne
źródła i sposoby.
K_U02 – posiada podstawowe umiejętności badawcze,
obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych z
zakresu sztuki nowożytnej, dobór metod i narzędzi badawczych,
opracowanie i prezentacje wyników, pozwalające na
rozwiązywanie problemów w zakresie historii sztuki.
K_U03 – potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami
teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami historii
sztuki w typowych sytuacjach profesjonalnych.
K_U04 – potrafi rozpoznać różne rodzaje obiektów sztuki (pod
względem techniki, tematu, typologii, chronologii, stylistyki,
genezy, atrybucji) oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i
interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu
określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w
procesie historyczno-kulturowym, umie opisać dzieła
omawianego okresu identyfikując i wartościując zjawiska i
problemy szczególnie istotne.
K_U06 – umie samodzielnie zdobywać wiedzę i zdobywać
umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna
naukowego zwłaszcza przy przygotowaniu prezentacji
samodzielnie opracowanego tematu.
K_U07 – posiada umiejętność merytorycznego argumentowania
z wykorzystaniem poglądów różnych badaczy historii sztuki i
historii kultury oraz umiejętność wyciągania wniosków.
K_U10 – posiada umiejętność przygotowywania typowych prac
w języku polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych
(zwłaszcza z zakresu sztuki nowożytnej), z wykorzystaniem
podstawowych ujęć teoretycznych oraz innych źródeł.
K_U13 – potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując
w niej różne role.
K_K01 – potrafi odpowiednio określić priorytety służące
realizacji zadań, określonych przez siebie i innych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie aktywności (wygłoszenia dwóch
prezentacji tematu własnego, wykonywania zadań cząstkowych,
udziału w dyskusji). Dopuszczalne dwie nieobecności w roku.
Literatura
Literatura zostanie ustalona wraz z uczestnikami kursu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: