- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Art Exhibition Histories 3105-AEH-OG
Exhibition history is a contemporary field of academic research situated between art history, the history of art criticism, museology and the study of modern and contemporary visual culture. As a study of a network of institutional connections or direct artistic contacts that depend on social and political events, exhibition history contributes to the questioning of ‘canons’ already crystallised in the history of art and architecture, such as the evaluation of art according to the criteria of ‘avant-garde’ or ‘modern’. The lecture will focus on the following topics: 1. The time of art histories as exhibition cultures; 2. The avant-gardes and the global circulation of exhibitions; 3. Installation, architecture and exhibition design; 4. Curating and the geography of art exhibitions; 5. The biennialisation of art and architecture.
Metody prowadzenia zajęć/ Methods of the course
wykład z prezentacją multimedialną / lecture with multimedia presentation
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
LEVEL B2+
absolwent zna i rozumie:
K2_W03 – kluczowe fakty, obiekty i zjawiska, stanowiące pogłębioną wiedzę o wszechstronnym i ogólnym charakterze z zakresu nauk o sztuce.
K2_W06 – zaawansowane metody analizy, interpretacji, krytyki, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury, właściwe dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie nauk o sztuce.
absolwent potrafi:
K2_U02 – wykorzystywać wiedzę i umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla historii sztuki.
K2_U09 – posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią. (w przypadku zajęć prowadzonych w języku obcym)
absolwent jest gotów do:
K2_K01 – krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemu.
Kryteria oceniania
Students are expected to write a short essay (max. 2000 words) on a topic of their choice falling within the scope of lectures
Literatura
Bibliography (selection):
1. Altshuler B., Biennials and Beyond: Exhibitions That Made Art History, 1962–2002, London 2013.
2. Altshuler B., Salon to Biennial: Exhibitions That Made Art History, 1863–1959, London 2008.
3. Altshuler B., The Avant-garde in Exhibition: New Art in the 20th Century, Los Angeles 1998.
4. Architecture & Arts, ed. G. Celant, Milan 2004.
5. Cohen J.-L., Architecture in Uniform: Designing and Building for the Second World War, Montreal 2011.
6. Curating ‘Eastern Europe’ and Beyond: Art Histories Through the Exhibition, ed. M. Orišková, Frankfurt am Main 2013.
7. Das Bauhaus in Kalkutta. Eine Begegnung kosmopolitischer Avantgarden, hrg. R. Bittner, K. Rhomberg, Ostfildern 2013.
8. Exhibiting the New Art: ‘Op Losse Schroeven’ and ‘When Attitude Becomes Form’ 1969, ed. C. Rattemeyer et al., London 2010.
9. Future City: Experiment and Utopia in Architecture 1956–2006, eds. J. Alison et al., London 2006.
10. Gardner A., Green C., Biennials, Triennials and Documenta: The Exhibitions that Created Contemporary Art, Maiden MA 2016.
11. Hoffmann J., Show Time: The 50 Most Influential Exhibitions of Contemporary Art, London 2014.
12. Jones C.A., The Global Work of Art: World’s Fairs, Biennials, and the Aesthetics of Experience, Chicago–London 2016.
13. L’art contemporain et son exposition, dir. E. Caillet, C. Perret, Paris 2007.
14. O’Neill P., The Culture of Curating and the Curating of Culture(s), Cambridge MA–London 2016.
15. Pelkonen E.-L., Exhibit A: Exhibitions That Transformed Architecture 1948–2000, London–New York 2018.
16. The Biennial Reader, eds. E. Filipovic, M. van Hal, S. Ovstebo, Berlin 2010.
17. The Curatorial Conundrum, eds. P. O’Neill, M. Wilson, L. Steeds, Cambridge MA–London 2016.
18. The Global Contemporary and the Rise of New Art Worlds, eds. H. Belting, A. Buddensieg, P. Weibel, Karlsruhe–Cambridge MA–London 2013.
19. The Manifesta Decade: Debates on Contemporary Art Exhibitions and Biennials in Post-Wall Europe, eds. B. Vanderlinden, E. Filipovic, Cambridge MA–London 2006.
20. Výstava jako médium: České umění 1957–1999, red. P. Morganová, T. Nekvindová, D. Svatošová, Praha 2020.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: