- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Lektorat języka hebrajskiego, poziom A2 3104-4HKZHEBL-A2-OG
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do rozumienia tekstów tworzonych we współczesnym języku hebrajskim. Studenci zyskują też ogólny wgląd w starsze warstwy językowe (biblijną i misznaicką). Ćwiczenia kształtują wszystkie umiejętności posługiwania się językiem żywym: czytanie, pisanie, rozumienie ze słuchu i mówienie. Dobór materiałów umożliwia zapoznanie się z wieloma aspektami kultury żydowskiej oraz realiów życia w Izraelu.
Studenci uczą się porozumiewania w podstawowych sprawach i sytuacjach życiowych, piszą krótkie wypowiedzi na zadany temat, czytają proste teksty spoza podręcznika – wybrane tytuły z codziennych gazet, fragmenty dzieł literackich. W zakresie gramatyki obowiązuje m.in. znajomość podstawowych koniugacji.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
ogólnouniwersyteckie
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Cel ogólny – osiągnięcie poziomu A2
Rozwijanie sprawności: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu pisanego, mówienia i pisania
Po zaliczeniu dwóch semestrów na poziomie A2 student rozumie proste przekazy na temat najbliższych mu dziedzin życia, np. praca, studia, dom, rodzina, zainteresowania, zakupy, podstawowe potrzeby. Potrafi porozumieć się w prostych sytuacjach codziennych (zakupy, przejazd, rozmowa towarzyska na łatwe, znane tematy), uzyskać i przekazać informacje na w/w tematy. Wypowiada się za pomocą podstawowych wyrażeń i prostych zdań, umie budować krótkie, spójne wypowiedzi na temat siebie, swojej sytuacji (studiów, pracy, zainteresowań), innych ludzi i najbliższego otoczenia. Potrafi samodzielnie przeczytać krótkie, proste teksty w łatwym hebrajskim i uchwycić ich główny sens. Jest w stanie znaleźć konkretną, przewidywalną informację w takich materiałach jak reklama, ogłoszenie, menu, list. Umie korzystać ze słownika przy odczytywaniu tekstu i konstruowaniu własnych wypowiedzi. Sporządza proste notatki, potrafi napisać krótki tekst na zadany temat i tekst osobisty (e-mail, list, wiadomość).
Zna pojęcia z zakresu kultury i tradycji żydowskiej oraz wiele elementów rzeczywistości i obyczajowości izraelskiej.
.
Kryteria oceniania
Obowiązkowa jest obecność na zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności w ciągu jednego semestru). Nauczyciel ocenia aktywność studentów na ćwiczeniach, śledzi ich postępy podczas pracy, systematycznie sprawdza i ocenia zadania domowe, przeprowadza testy cząstkowe (tzw. „klasówki”) w trakcie trwania zajęć (ok. 5-6 w każdym semestrze).
Warunkiem zaliczenia zajęć jest kolokwium zaliczeniowe (na koniec każdego semestru). Ocena końcowa jest wypadkową ocen uzyskanych z kolokwium, testów cząstkowych i prac domowych.
Literatura
Podręcznik „Iwrit min ha-hatchala”, cz. II (wyd. Uniwersytet Hebrajski w Jerozolimie) oraz dodatkowe materiały przygotowane i dostarczane studentom przez prowadzącą zajęcia – teksty, ćwiczenia, pieśni, piosenki, wiersze, wycinki prasowe. Zalecany słownik hebrajsko-polski i polsko-hebrajski, np. A. Klugman, wyd. Wiedza Powszechna, lub inny słownik kieszonkowy, np. Oxford Hebrew-English, English-Hebrew Dictionary.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: