Pozaksiążkowe nośniki kultury dla dorosłych 3103-NIKE10-3Z
Przedmiot jest związany z metodami przekazu wiedzy.Wieloaspektowe znaczenie terminu nośnik informacji jest przedmiotem definiowania zgodnie z najnowszymi tendencjami w świecie nauki.Rozważania terminologiczne są jednak początkiem dalszych analiz oraz próbą tworzenia wstępnej klasyfikacji nośników wiadomości zawartych w piśmiennictwie. Dalsze rozważania dotyczą zagadnień kultury i problemów związanych z systemem przekazu tekstów,nagrań,obrazów utrwalonych lub tylko przesyłanych dla odbiorców w postaci nieutrwalonej. Określenie procesu przekazu treści ma istotne znaczenie nie tylko techniczne, ale również psychologiczne i socjologiczne. Omówienie nośników uznawanych jako klasyczne, analogowe poprzedza dalsze rozważania nad kierunkami dalszej transformacji nośników z wykorzystaniem technologii elektronicznych. Ponadto wykorzystane są wiadomości związane z wykorzystaniem sieci internetowych i zakresem treści przekazywanych tą drogą do odbiorców.Zagadnienia mediów publicznych są również tematem dyskusji prowadzonej w trakcie zajęć.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza na temat transformacji form przekazu.Różnorodność poglądów na temat dokumentowania dorobku twórczego w przeszłości i w czasach współczesnych.
Literatura
Mikułowski-Pomorski J.: Zmieniający się świat mediów.Kraków 2008., Pisarek W.: O mediach i języku.Kraków 2007., Kędziora T.:Nośniki informacji w kulturze dla dorosłych. Pozaksiążkowe formy zapisu zjawisk i przedmiotów.W:Biblioteki w systemie kultury jednoczącej się Europy.Pr.pod red.Michała Zająca i Elżbiety Barbary Zybert Warszawa 2007 s.110-126. Słownik wiedzy o mediach.Pr. pod red.Edwarda Chudzińskiego.Warszawa-Bielsko-Biała 2007., Goban-Klas T.:Cywilizacja medialna.Geneza.Ewolucja.Eksplozja.Warszawa 2005.,Goban-Klas T.: Zarys historii i rozwoju mediów.Kraków 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: