Seminarium magisterskie społeczno-kulturowe 4 3020-J1B2S4-MSK
Zajęcia prowadzone na 4 semestrze są poświęcone prowadzeniu analiz i pisaniu pracy magisterskiej w oparciu o zebrane materiały/dane.
Podczas zajęć omawiane są fragmenty przygotowanych wcześniej rozdziałów prac magisterskich.
Omawiane lektury dotyczą w szczególności metod analizy danych oraz procedur wyjaśniania i budowania teorii.
Warunkiem zaliczenia semestru jest oddanie ostatecznej wersji pracy magisterskiej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/ka potrafi samodzielnie opracować tekst o charakterze naukowym o objętości min. 70 stron znormalizowanego maszynopisu.
Student/ka potrafi dokonać analizy zebranego materiału badawczego w oparciu o sformułowane uprzednio założenia badawcze.
Student/ka przestrzega przepisów związanych z prawem autorskim.
Student/ka potrafi formułować wnioski w oparciu o przeprowadzoną analizę materiału badawczego.
Student/ka potrafi formułować odpowiedzi na postawione pytania badawcze w oparciu o przeprowadzone badania.
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest oddanie gotowej pracy magisterskiej oraz wygłoszenie podczas seminarium prezentacji dotyczącej sposobu i wyników analizy zebranych danych badawczych (min. 45 minut).
Poszczególne umiejętności wyszczególnione w efektach nauczania będą sprawdzane na podstawie wypowiedzi pisemnych (fragmentów pracy magisterskiej).
Student/ka otrzyma ustną informację zwrotną na temat poziomu nabytych umiejętności podczas konsultacji indywidualnych.
Szacowany nakład pracy studenta wyrażony punktami ECTS:
udział w zajęciach: 1 ECTS
przygotowanie do zajęć: 1 ECTS
przygotowanie prezentacji: 2 ECTS
przygotowanie ostatecznej wersji pracy: 6 ECTS.
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Powyżej tej liczby (z wyłączeniem przypadków bezzwłocznie udokumentowanych, np. zwolnieniem lekarskim) – nie ma możliwości zaliczenia zajęć. Usprawiedliwione nadprogramowe nieobecności muszą zostać odrobione w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia.
Zgodnie z uchwałą nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia oraz uchwałą Rady Dydaktycznej Wydziału Polonistyki z dn. 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do korekty oraz redakcji tekstu pisemnych prac i prezentacji zaliczeniowych pisanych w języku polskim lub tłumaczonych z polskiego języka migowego na język polski.
Literatura
Kathy Charmaz, Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, przekł. Barbara Komorowska, Warszawa 2017
David Silverman, Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji. Warszawa 2008
Richardson, L. i Adams St. Pierre, E. Pisanie jako metoda badawcza. W: N. K. Denzin i Y. S. Lincoln (Red.), Metody badań jakościowych (Tom 2, s. 457-482). Warszawa 2009
Udo Kuckartz, Qualitative Text Analysis: A Guide to Methods, Practice & Using Software, Sage 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: