Seminarium magisterskie lingwistyczno-dydaktyczne 4 3020-J1B2S4-MLD
W pierwszej części semestru (luty – marzec) zajęcia poświęcone są omawianiu cząstkowych wyników przygotowań do pisania pracy magisterskiej. Na kolejnych zajęciach słuchacze prezentują szczegółowo wybrane przez siebie zagadnienia poruszane w pracy, koncentrują się głównie na napotykanych problemach w realizacji swoich badań. W dyskusji staramy się przedstawione problemy rozwiązywać.
W drugiej części semestru w zależności od postępu prac prezentowane są całościowo uzyskane wyniki i/lub fragmenty pracy w formie pisemnej. Możliwa jest prezentacja ustna samych wyników, metodologii i wyników. Możliwa też jest dyskusja nad wcześniej rozesłanym uczestnikom rozdziałem pracy lub jego częścią.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
[Wiedza]
zna metody badawcze używane w językoznawstwie migowym, tak teoretycznym, jak i stosowanym
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o głównych kierunkach rozwoju lingwistyki oraz o najważniejszych nowych odkryciach naukowych w zakresie lingwistyki teoretycznej języków migowych oraz lingwistyki stosowanej
[Umiejętności]
potrafi w sposób pogłębiony wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację przy użyciu różnych źródeł i sposobów
posiada pogłębione umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, wyciąganie wniosków, opracowanie i prezentacja wyników, wskazywanie kierunków dalszych badań) pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów w obrębie lingwistyki teoretycznej i glottodydaktyki
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu lingwistyki migowej i lingwistyki języków fonicznych, rozwijając swoje umiejętności badawcze
potrafi sprawnie posługiwać się ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu lingwistyki stosowanej i teoretycznej
posiada rozbudowane umiejętności argumentowania z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów
posiada umiejętność przygotowania oryginalnych prac pisemnych z wykorzystaniem teorii z zakresu lingwistyki języków fonicznych i lingwistyki migowej
posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w polskim fonicznym oz wykorzystaniem ujęć teoretycznych z wybranej dziedziny lingwistyki migowej
[Kompetencje]
dobrze zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i swoich umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się
w pracy badawczej określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji
głęboko rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w badaniach naukowych
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia ostatniego semestru jest wstępne opracowanie całości pracy magisterskiej. W uzasadnionych wypadkach zaliczenie mogą otrzymać studenci i studentki, którzy przedstawili na seminarium wyniki swoich badań, ale nie mają jeszcze pracy w tekście ciągłym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: