Seminarium magisterskie lingwistyczno-dydaktyczne 3 3020-J1B2S3-MLD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Ogólnie: w sali | W cyklu 2023Z: zdalnie |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć
[Wiedza]
zna metody badawcze używane w językoznawstwie migowym, tak teoretycznym, jak i stosowanym
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o głównych kierunkach rozwoju lingwistyki oraz o najważniejszych nowych odkryciach naukowych w zakresie lingwistyki teoretycznej języków migowych oraz lingwistyki stosowanej
[Umiejętności]
potrafi w sposób pogłębiony wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację przy użyciu różnych źródeł i sposobów
posiada pogłębione umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, wyciąganie wniosków, opracowanie i prezentacja wyników, wskazywanie kierunków dalszych badań) pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów w obrębie lingwistyki teoretycznej i glottodydaktyki
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu lingwistyki migowej i lingwistyki języków fonicznych, rozwijając swoje umiejętności badawcze
potrafi sprawnie posługiwać się ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu lingwistyki stosowanej i teoretycznej
posiada rozbudowane umiejętności argumentowania z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów
posiada umiejętność przygotowania oryginalnych prac pisemnych z wykorzystaniem teorii z zakresu lingwistyki języków fonicznych i lingwistyki migowej
posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w polskim fonicznym oz wykorzystaniem ujęć teoretycznych z wybranej dziedziny lingwistyki migowej
[Kompetencje]
dobrze zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i swoich umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się
w pracy badawczej określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji
głęboko rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w badaniach naukowych
Kryteria oceniania
Obowiązkowa obecność na zajęciach.
Warunkiem zaliczenia semestru jest przedstawienie własnego projektu badawczego na zajęciach oraz sporządzenie szczegółowego konspektu pracy.
Kryteria oceniania:
- obowiązkowa obecność na zajęciach,
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
- systematyczne przygotowywanie zadanego materiału.
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Powyżej tej liczby (z wyłączeniem przypadków bezzwłocznie udokumentowanych, np. zwolnieniem lekarskim) – nie ma możliwości zaliczenia zajęć. Usprawiedliwione nadprogramowe nieobecności muszą zostać odrobione w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia.
Zgodnie z uchwałą nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia oraz uchwałą Rady Dydaktycznej Wydziału Polonistyki z dn. 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do korekty oraz redakcji tekstu pisemnych prac i prezentacji zaliczeniowych pisanych w języku polskim lub tłumaczonych z polskiego języka migowego na język polski.
Wyrażony w punktach ECTS nakład pracy studenta:
- udział w zajęciach: 1 ECTS,
- przygotowanie do zajęć: 1 ECTS,
- przygotowanie własnego projektu badawczego: 3 ECTS.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Zajęcia w sali, a w razie przejścia na tryb zdalny wykorzystywana będzie platforma Meet lub Zoom. |
W cyklu 2024Z:
Zajęcia w sali, a w razie przejścia na tryb zdalny wykorzystywana będzie platforma Meet lub Zoom. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: