Konwersatorium monograficzne 1 3020-J1B1km1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
monograficzne
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student/studentka:
[w zakresie wiedzy:]
ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki metodologicznej, terminologii i metod stosowanych w badaniach z zakresu lingwistyki migowej
ma pogłębioną wiedzę na temat języka migowego jako języka naturalnego, jego specyfiki gramatycznej, społecznej i kulturowej,
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat związków między językiem migowym a kulturą Głuchych będącą jego podłożem
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat zasad etycznych badań nad językami migowymi i kulturą Głuchych, rozpoznaje związane z tym wyzwania i ograniczenia
ma pogłębioną wiedzę na temat teorii kultury uwzględniających kluczową rolę języka
ma pogłębioną wiedzę na temat badania społeczności głuchych w kategoriach wspólnot języka
ma pogłębioną wiedzę na temat zjawiska wielojęzyczności w społecznościach osób głuchych
ma pogłębioną wiedzę na temat postaw i ideologii odnoszących się do języków migowych
[w zakresie umiejętności:]
posiada umiejętność samodzielnego zdobywania i rozwijania wiedzy w zakresie językoznawstwa migowego;
potrafi przeprowadzać proces wyszukiwania i analizy (także krytycznej) informacji z różnych źródeł, kierując się zasadami oceny wiarygodności materiałów
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu lingwistyki migowej, rozwijając swoje umiejętności badawcze;
potrafi zaprojektować proste badanie z zakresu wiedzy o języku migowym lub kulturze Głuchych, posługując się odpowiednią terminologią i stosując metody adekwatne do analizowanego materiału
[w zakresie kompetencji społecznych:]
rozwija umiejętność oceny własnej wiedzy, rozumie potrzebę stałego rozwijania swoich kompetencji
rozumie wartość uczciwości intelektualnej w badaniach naukowych
jest gotów do konfrontowania odbieranych treści dotyczących języka migowego ze stanem wiedzy naukowej
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obowiązkowa obecność na zajęciach,
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
- test końcowy.
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Powyżej tej liczby (z wyłączeniem przypadków bezzwłocznie udokumentowanych, np. zwolnieniem lekarskim) – nie ma możliwości zaliczenia zajęć. Usprawiedliwione nadprogramowe nieobecności muszą zostać odrobione w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia.
Zgodnie z uchwałą nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia oraz uchwałą Rady Dydaktycznej Wydziału Polonistyki z dn. 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do korekty oraz redakcji tekstu pisemnych prac i prezentacji zaliczeniowych pisanych w języku polskim lub tłumaczonych z polskiego języka migowego na język polski.
Wyrażony w punktach ECTS nakład pracy studenta:
- udział w zajęciach: 1 ECTS,
- przygotowanie do zajęć: 1 ECTS,
- przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 1 ECTS.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: