Seminarium magisterskie lingwistyczno-dydaktyczne 2 3020-J1B1S2-MLD
Drugi semestr seminarium magisterskiego jest poświęcony szczegółowej problematyce metodologicznej wybranych publikacji z zakresu lingwistyki migowej (odnoszącej się do problematyki planowanych prac magisterskich), krytycznemu omawianiu zastosowanej metodologii oraz zagadnieniom warsztatu badawczego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student/studentka
[Wiedza]
zna metody badawcze używane w językoznawstwie migowym, tak teoretycznym, jak i stosowanym
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o głównych kierunkach rozwoju lingwistyki oraz o najważniejszych nowych odkryciach naukowych w zakresie lingwistyki teoretycznej języków migowych oraz lingwistyki stosowanej
[Umiejętności]
potrafi w sposób pogłębiony wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację przy użyciu różnych źródeł i sposobów
posiada pogłębione umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, wyciąganie wniosków, opracowanie i prezentacja wyników, wskazywanie kierunków dalszych badań) pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów w obrębie lingwistyki teoretycznej i glottodydaktyki
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu lingwistyki migowej i lingwistyki języków fonicznych, rozwijając swoje umiejętności badawcze
potrafi sprawnie posługiwać się ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu lingwistyki stosowanej i teoretycznej
posiada rozbudowane umiejętności argumentowania z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów
posiada umiejętność przygotowania oryginalnych prac pisemnych z wykorzystaniem teorii z zakresu lingwistyki języków fonicznych i lingwistyki migowej
posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w polskim fonicznym oz wykorzystaniem ujęć teoretycznych z wybranej dziedziny lingwistyki migowej
[Kompetencje]
dobrze zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i swoich umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się
w pracy badawczej określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji
głęboko rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w badaniach naukowych
Kryteria oceniania
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Warunkiem zaliczenia semestru II jest obowiązkowa obecność na zajęciach i wykazanie postępów w przygotowaniu pracy dyplomowej.
Literatura
Podawana przez prowadzących zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: