Warsztaty redaktorskie - praca nad tekstem autorskim 3007-SP-RJT-WR
Student zapoznaje się z najważniejszymi typami błędów i usterek językowych widocznych w tekście ciągłym. Ocenia spójność tego tekstu. Wybiera jak najlepsze rozwiązania zastępcze z myślą o wskazanych (podkreślonych) fragmentach tekstu autorskiego, po czym przechodzi do całościowego opracowania redakcyjnego tekstu. Uczy się uzasadniania zaproponowanych zmian.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student umie zredagować jednostronicowe teksty, w których wskazano wszystkie fragmenty domagajace się zmiany, oraz takie, w których żadnych podpowiedzi nie zamieszczono.
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemnego sprawdzianu obejmującego redakcję dwóch tekstów: jednego z podkreśleniami i jednego bez podkreśleń. Następnie zdanie pisemnego egzaminu obejmującego redakcję trzech tekstów: dwóch z podkreśleniami i jednego bez podkreśleń.
Literatura
H. Jadacka, Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
T. Karpowicz, Kultura języka polskiego. Wymowa, ortografia, interpunkcja, wyd. II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.
A. Markowski, Kultura języka polskiego. Teoria, zagadnienia leksykalne, wyd. II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.
Wielki słownik ortograficzny PWN, pod red. prof. E. Polańskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.
Wielki słownik poprawnej polszczyzny PWN, pod red. prof. A. Markowskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
materiały przygotowane przez prowadzącego zajęcia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: