Warsztaty poetyckie 3007-S1A1WP
Celem zajęć jest doskonalenie warsztatu filologa w zakresie tworzenia wypowiedzi pisemnych w ramach skonwencjonalizowanych gatunków poetyckich (m.in. limeryk, fraszka, oda, hymn, sonet, tren). Zajęcia mają charakter praktyczny. Doskonalenie umiejętności oceny tekstu pisanego (analiza i interpretacja, klasyfikacja błędów) uzupełnia praca pisemna studentów (tworzenie własnych tekstów). Warsztaty obejmują też ćwiczenia stylistyczne: analizę różnych stylów poetyckiego przekazu, ewolucję tradycji literackiej. Słuchacz weryfikuje założenia poetyki normatywnej (wzorce gatunkowe), zalecenia literatury poradniczej w zakresie twórczego pisania.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna pojęcia i zasady z zakresu zasad myślenia kreatywnego i innowacyjnego, posługuje się wiedzą z zakresu myślenia kreatywnego i innowacyjnego, wykorzystuje w praktyce schematy konstrukcyjne do tworzenia skonwencjonalizowanych gatunków lirycznych.
Kryteria oceniania
Projekt polegający na przygotowaniu krótkiego skonwencjonalizowanego tekstu lirycznego.
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Literatura
W. Stróżowski, Dialektyka twórczości, Kraków 2007.
E. Nęcka, Proces twórczy i jego ograniczenia, warszawa 1999.
E. Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2003.
M. Gołaszewska, Kultura estetyczna, Warszawa 1979.
S. Jaworski, „Piszę, więc jestem": o procesie twórczym w literaturze, Kraków 1993.
W. Kruszewski, Rękopisy i formy, Lublin 2010.
P-M. de Biasi, Genetyka tekstów, przeł. F. Kwiatek, M. Prussak, Warszawa 2015.
O. Dawidowicz-Chymkowska, Przez skreślenie do kreacji. Analiza procesu twórczego zapisanego w brulionach dzieł literackich, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: