Warsztat autora mediów społecznościowych 3007-M1A3WA
Media społecznościowe, choć są stosunkowo nowym narzędziem komunikacji, zdążyły już wykształcić swoją poetykę, czy raczej: poetyki. Social media to wiele różnych platform komunikacyjnych, takich jak Facebook, TikTok, Instagram, Linkedin, Discord i wiele innych. Marki, osoby i instytucje korzystają z wybranych narzędzi, by jak najskuteczniej realizować swoje cele komunikacyjne w przestrzeni dynamicznych mediów społecznościowych.
Uczestnicy zajęć poznają specyfikę najważniejszych mediów społecznościowych i nauczą się przygotowywać teksty odpowiadające zasadom tworzenia komunikatu atrakcyjnego dla internautów.
Techniki budowania zaangażowania internautów zostaną przedstawione na wybranych przykładach. Studenci przekonają się, że social media to nie tylko memy i krótkie komunikaty, lecz także dopracowane merytorycznie teksty tworzone na potrzeby blogów tematycznych i korporacyjnych. Swobodne poruszanie się w obrębie rożnych stylistyk mediów społecznościowych jest możliwe dzięki kompetencjom polonistycznym oraz zorientowaniu w trendach w komunikacji i reklamie.
Uczestnicy warsztatów poznają szeroki wachlarz tekstów tworzonych w mediach społecznościowych: od komunikatów przygotowywanych na potrzeby marki bądź instytucji, po budowanie pozycji eksperta i kreowanie własnego wizerunku.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024L: | W cyklu 2025L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student/ka
- zna najważniejsze media społecznościowe
- zna najważniejsze rodzaje komunikatów w social media
- zna kryteria oceny skuteczności komunikatu w mediach społecznościowych
- zna aparat pojęciowy związany z mediami społecznościowymi
- zna autorów najpopularniejszych polskich blogów
- zna przykłady kampanii reklamowych, społecznych prowadzonych w social media
- wie, że kompetencje polonisty znajdują zastosowanie w mediach społecznościowych
Umiejętności
Student/ka
- potrafi zbudować komunikat do rożnych mediów społecznościowych, z uwzględnieniem nadawcy (osoba prywatna, publiczna, marka, instytucja) i celu, w którym zostanie wyemitowany w mediach społecznościowych (kreowanie wizerunku, promocja produktu, etc.)
- potrafi zaproponować plan działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych dla osoby, marki, instytucji
Kompetencje społeczne
Student/Studentka jest gotowa do:
- rozwijania kreatywnego myślenia w komunikacji w mediach społecznościowych,
- współpracowania z osobami przy projektach wymagających kreatywnego nakładu pracy,
- tworzenia i utrzymywania relacji z klientami w obszarze social media.
Kryteria oceniania
Aktywność w ramach zadań warsztatowych z poszczególnych spotkań.
Plan działań w mediach społecznościowych dla wybranej osoby, marki bądź instytucji z przykładowymi komunikatami – praca zaliczeniowa na koniec semestru.
Szacunkowy nakład pracy Studenta/Studentki:
- udział w zajęciach 15h (0,5 ECTS)
- przygotowanie projektu zaliczeniowego 15h (1 ECTS)
W trakcie całego semestru dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Nadprogramowe usprawiedliwione nieobecności należy zaliczyć w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia.
Podstawa: Regulamin studiów na Uniwersytecie Warszawskim:
a. pkt. 17 par. 2,
b. pkt. 5 par. 17,
c. par. 33.
Zasady korzystania z narzędzi SI:
1. Jeśli osoba studiująca chce (na potrzeby pracy zaliczeniowej lub prac cząstkowych) skorzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, musi:
a. uzyskać na to zgodę osoby prowadzącej zajęcia,
b. uzgodnić z osobą prowadzącą zajęcia cele i zakres wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji.
2. Osoba studiująca nie może korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, aby redagować prace w języku polskim, chyba że osoba prowadząca zajęcia się na to zgodzi.
3. Jeśli osoba studiująca wykorzysta narzędzia sztucznej inteligencji:
a. bez zgody osoby prowadzącej zajęcia lub
b. w sposób z nią nieuzgodniony,
osoba prowadząca zajęcia stosuje procedury analogiczne do tych stosowanych w procedurze antyplagiatowej. Procedury te opisała Uniwersytecka Rada ds. Kształcenia w uchwale nr 14.
Podstawa:
1. Uchwała nr 170 Rady Dydaktycznej dla kierunków studiów: filologia bałtycka, filologia klasyczna i studia śródziemnomorskie, filologia polska, filologia polskiego języka migowego, kulturoznawstwo – wiedza o kulturze, logopedia ogólna i kliniczna, slawistyka, sztuka pisania, sztuki społeczne z dnia 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki
2. Uchwała nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia
3. Uchwała nr 14 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 13 lipca 2020 r. w sprawie wytycznych dotyczących standardów i procedur postępowania w przypadku przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z naruszeniem prawa na Uniwersytecie Warszawskim.
Praktyki zawodowe
Nie przewidziano.
Literatura
K. Albin, Reklama. Przekaz - odbiór - interpretacja, Warszawa - Wrocław 2002.
P. Barry, The advertising concept book. Think now, design later. A complete guide to creative ideas, strategies and campaigns, London: Thames & Hudson 2016.
J. Bergh, M. Behrer, Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Warszawa 2012.
J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa 2000.
K. Burno, Blog jako nowa forma komunikowania politycznego : na przykładzie blogów polityków Platformy Obywatelskiej (2004-2010), Toruń 2013.
L. Evans, Social Media Marketing, Gliwice 2011
J. Kall, Reklama, Warszawa 2000.
M. Kamińska, Niecne memy. Dwanaście wykładów o kulturze internetu, Poznań: Galeria Miejska „Arsenał” 2011.
M. Kamińska, Memosfera. Wstęp do cyberkulturoznawstwa, Poznań: Galeria Miejska „Arsenał” 2018.
M. Kochan, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003.
A. Leśniewska, Reklama internetowa, Gliwice 2006.
L. Olszański, Media i dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2012.
M. Więckiewicz, Blog w perspektywie genologii multimedialnej, Toruń 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: