Kształtowanie wizerunku publicznego 3007-M1A3KS
W ramach przedmiotu zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:
1. Elementy wizerunku publicznego
2. Kształtowanie wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego organizacji przy pomocy narzędzi public relations, public affairs, media relations i narzędzi marketingowych
3. Storytelling – sposób na wykreowanie marki i na opowiedzenie jej od nowa
4. Wizerunek i autorytet w mediach społecznościowych
5. Etykieta biznesowa jako narzędzie kształtowania i ulepszania relacji z otoczeniem biznesowym i różnymi grupami interesariuszy
6. Podstawy komunikacji kryzysowej
7. Budowanie wizerunku a CSR i podstawowe pojęcia z zakresu etyki biznesu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Elementy składowe wizerunku. Wartości marki.
2. Miejsce PR w działaniach marketingowych. Rozumienie marketingu jako działalności rynkowej, typy działań komunikacyjnych.
3. Definiowanie PR. Zmiana w podejściu do PR w ostatnim dwudziestoleciu.
4. Znajomość otoczenia rynkowego – teoria interesariuszy i ich mapowanie.
5. Sposób budowania strategii PR. Message house.
6. Różnorodne narzędzia i kanały public relations. Tworzenie i utrzymywanie relacji z klientami.
Umiejętności
1. Identyfikacja działań marketingowych, wizerunkowych.
2. Krytyczne podejście do efektów medialnych działań wizerunkowych.
3. Podstawy budowania strategii PR i definiowania otoczenia.
4. Korzystanie z narzędzi i kanałów PR
Student/Studentka:
1. Rozumie potrzebę kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji marketingowej i działaniach PR
2. Rozumie potrzebę definiowania celów, definiowania interesariuszy i badania realizowanych projektów.
3. Rozumie znaczenie świadomie kształtowanego wizerunku dla biznesowych i pozabiznesowych celów organizacji.
Kryteria oceniania
1. Frekwencja
2. Aktywny i zaangażowany udział w zajęciach grupowych i zadaniach indywidualnych
3. Rzetelna praca na każdym etapie przygotowania projektu zaliczeniowego
4. Aktywny udział w projekcie działania wizerunkowego – efekcie końcowym warsztatów
Praktyki zawodowe
Nie przewidziano.
Literatura
Literatura
1. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting i Webwriting, Gliwice Helion 2018.
2. Kończak J., Bylicki P., Marka korporacyjna i jej komunikacja, Warszawa Public Dialog 2018.
3. Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin, Wydawnictwo Słowa i myśli 2016.
4. Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice Helion 2017.
5. Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce, red. A. Łaszyn, D. Tworzydło, Warszawa Wydawnictwo Message House 2016.
6. Tkaczyk P., Budowanie marki, grywalizacja, storytelling, paweltkaczyk.com/ (dostęp 10 stycznia 2022).
7. Tworzydło D., Olędzki J., Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa Wydawnictwo Naukowe PWN 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: