Kształtowanie wizerunku publicznego 3007-M1A3KS
W ramach przedmiotu zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:
1. Elementy wizerunku publicznego
2. Kształtowanie wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego organizacji przy pomocy narzędzi public relations, public affairs, media relations i narzędzi marketingowych
3. Storytelling – sposób na wykreowanie marki i na opowiedzenie jej od nowa
4. Wizerunek i autorytet w mediach społecznościowych
5. Etykieta biznesowa jako narzędzie kształtowania i ulepszania relacji z otoczeniem biznesowym i różnymi grupami interesariuszy
6. Podstawy komunikacji kryzysowej
7. Budowanie wizerunku a CSR i podstawowe pojęcia z zakresu etyki biznesu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student/Studentka zna i rozumie:
1. Elementy składowe wizerunku. Wartości marki.
2. Miejsce PR w działaniach marketingowych, marketing jako działalność rynkowa, typy działań komunikacyjnych.
3. Istotę działań public relations, dostrzega zmianę w podejściu do PR w ostatnim dwudziestoleciu.
4. Znaczenie otoczenia rynkowego – teoria interesariuszy i ich mapowanie.
5. Rozumie znaczenie świadomie kształtowanego wizerunku dla biznesowych i pozabiznesowych celów organizacji.
UMIEJĘTNOŚCI
Student/Studentka potrafi:
1. Zaplanować podstawową strategię działań PR, zaprojektować message house.
2. Zidentyfikować działania marketingowe i wizerunkowe w przestrzeni publicznej.
3. Zdefiniować otoczenie biznesowe, zmapować interesariuszy.
4. Korzystać z podstawowych narzędzi i kanałów PR
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student/Studentka jest gotów/gotowa do:
1. Tworzenia i utrzymywania relacji z klientami z użyciem różnorodnych narzędzi i kanałów public relations.
2. Krytycznej oceny efektów medialnych działań wizerunkowych.
3. Definiowania celów wizerunkowych, ustalania i interpretowania wskaźników realizowanych projektów.
4. Rozwijania kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji marketingowej i działaniach PR.
Kryteria oceniania
1. Przygotowanie projektu zaliczeniowego - rzetelna praca na każdym etapie jego realizacji
2. Aktywny i zaangażowany udział w zajęciach grupowych i zadaniach indywidualnych
3. Wysoki poziom prac realizowanych w trakcie kursu
Szacunkowy nakład pracy Studenta/Studentki:
- udział w zajęciach 15h (0,5 ECTS)
- przygotowanie projektu zaliczeniowego 15h (0,5 ECTS)
- przygotowanie do zajęć i prezentacji projektu końcowego 15h (0,5 ECTS)
W wypadku niemożności uzyskania zaliczenia na zasadach opisanych powyżej (aktywność, prezentacja na forum) z powodu trudności osobistych, indywidualna forma zaliczenia może zostać uzgodniona z prowadzącym tylko i wyłącznie za okazaniem przez studenta dokumentu poświadczającego niedyspozycję (m.in. zaświadczenie z BON, dokumentacja lęku społecznego itp.).
W trakcie całego semestru dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Nadprogramowe usprawiedliwione nieobecności należy zaliczyć w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia.
Podstawa: Regulamin studiów na Uniwersytecie Warszawskim:
a. pkt. 17 par. 2,
b. pkt. 5 par. 17,
c. par. 33.
Zasady korzystania z narzędzi SI:
1. Jeśli osoba studiująca chce (na potrzeby pracy zaliczeniowej lub prac cząstkowych) skorzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, musi:
a. uzyskać na to zgodę osoby prowadzącej zajęcia,
b. uzgodnić z osobą prowadzącą zajęcia cele i zakres wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji.
2. Osoba studiująca nie może korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, aby redagować prace w języku polskim, chyba że osoba prowadząca zajęcia się na to zgodzi.
3. Jeśli osoba studiująca wykorzysta narzędzia sztucznej inteligencji:
a. bez zgody osoby prowadzącej zajęcia lub
b. w sposób z nią nieuzgodniony,
osoba prowadząca zajęcia stosuje procedury analogiczne do tych stosowanych w procedurze antyplagiatowej. Procedury te opisała Uniwersytecka Rada ds. Kształcenia w uchwale nr 14.
Podstawa:
1. Uchwała nr 170 Rady Dydaktycznej dla kierunków studiów: filologia bałtycka, filologia klasyczna i studia śródziemnomorskie, filologia polska, filologia polskiego języka migowego, kulturoznawstwo – wiedza o kulturze, logopedia ogólna i kliniczna, slawistyka, sztuka pisania, sztuki społeczne z dnia 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki
2. Uchwała nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia
3. Uchwała nr 14 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 13 lipca 2020 r. w sprawie wytycznych dotyczących standardów i procedur postępowania w przypadku przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z naruszeniem prawa na Uniwersytecie Warszawskim.
Praktyki zawodowe
Nie przewidziano.
Literatura
Literatura
1. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting i Webwriting, Gliwice: Helion 2018.
2. Kończak J., Bylicki P., Marka korporacyjna i jej komunikacja, Warszawa: Public Dialog 2018.
3. Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin: Wydawnictwo Słowa i myśli 2016.
4. Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice: Helion 2017.
5. Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce, red. A. Łaszyn, D. Tworzydło, Warszawa: Wydawnictwo Message House 2016.
6. Tkaczyk P., Budowanie marki, grywalizacja, storytelling, paweltkaczyk.com/ (dostęp 10 stycznia 2022).
7. Tworzydło D., Olędzki J., Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: