Polonista na rynku mediów 3007-M1A2PM
Zajęcia odznaczają się naciskiem na praktykę, w przeważającej mierze będą miały charakter warsztatowy.
Zagadnienia teoretyczne odegrają w nich mniejszą rolę. Takie ujęcie pozwoli na przećwiczenie różnorodnych umiejętności potrzebnych do zaistnienia oraz funkcjonowania na współczesnym rynku mediów.
Studenci poznają jak najszersze możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym, dzięki czemu skuteczniej rozpoznają predyspozycje do konkretnych dziedzin.
Poszczególne ćwiczenia (np. wykonanie zadań pisemnych związanych z konkretnymi gatunkami prasowymi, użytkowymi) będą dostosowane do aktualnych potrzeb rynkowych oraz wymagań stawianych w ogłoszeniach o pracę w branży medialnej, reklamowej, PR. Nacisk zostanie położony na miejsce polonisty w mediach społecznościowych, jako medium nowego typu.
Spotkania z praktykami (m.in. dziennikarze radiowi i prasowi, rzecznicy, reportażyści, copywriterzy, twórcy wideo telewizyjnego i internetowego) będą organizowane w takim zakresie, jaki okaże się możliwy ze względu na plan zajęć.
W cyklu 2023L:
Zajęcia odznaczają się naciskiem na praktykę, w przeważającej mierze będą miały charakter warsztatowy. Zagadnienia teoretyczne odegrają w nich mniejszą rolę. Takie ujęcie pozwoli na przećwiczenie różnorodnych umiejętności potrzebnych do zaistnienia oraz funkcjonowania na współczesnym rynku mediów. Studenci poznają jak najszersze możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym, dzięki czemu skuteczniej rozpoznają predyspozycje do konkretnych dziedzin. Poszczególne ćwiczenia (np. wykonanie zadań pisemnych związanych z konkretnymi gatunkami prasowymi, użytkowymi) będą dostosowane do aktualnych potrzeb rynkowych oraz wymagań stawianych |
W cyklu 2024L:
Zajęcia odznaczają się naciskiem na praktykę, w przeważającej mierze będą miały charakter warsztatowy. Zagadnienia teoretyczne odegrają w nich mniejszą rolę. Takie ujęcie pozwoli na przećwiczenie różnorodnych umiejętności potrzebnych do zaistnienia oraz funkcjonowania na współczesnym rynku mediów. Studenci poznają jak najszersze możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym, dzięki czemu skuteczniej rozpoznają predyspozycje do konkretnych dziedzin. Poszczególne ćwiczenia (np. wykonanie zadań pisemnych związanych z konkretnymi gatunkami prasowymi, użytkowymi) będą dostosowane do aktualnych potrzeb rynkowych oraz wymagań stawianych |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu Student/Studentka:
- zna charakterystykę rodzimego rynku mediów,
- potrafi wskazać potencjał zatrudnienia polonisty w różnych obszarach mediów,
- rozumie reguły tworzenia treści ukierunkowanych na różne grupy odbiorców,
- rozumie pojęcia stosowane w różnych obszarach pracy w mediach,
- zna kulisy pracy w redakcji, w newsroomie, w systemie agencyjnym,
- jest świadomy/świadoma specyfiki pracy w środowisku mediów,
- lepiej rozumie własne preferencje.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: wykład interaktywny, prezentacja, dyskusja dydaktyczna, case studies, spotkania z praktykami.
Metody i kryteria oceniania: na końcową ocenę złożą się twórcza i kontrolowana obecność na zajęciach, aktywność, udział w dyskusji oraz realizacja projektu zaliczeniowego na wysokim poziomie merytorycznym.
Literatura
Lektury będą podawane na bieżąco przez prowadzącego podczas trwania zajęć.
We własnym zakresie zalecane jest śledzenie branżowych stron internetowych i pism, np. Wirtualne Media, Press, portali informacyjnych oraz mediów społecznościowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: