Psychiatria 3007-L1B2PS
[C1] Poznanie aktualnych koncepcji zaburzeń psychicznych, ich
epidemiologii i przebiegu, diagnostyki oraz metod ich leczenia.
[C2] Przygotowanie do pracy z pacjentem z zaburzeniami
psychicznymi.
[C3] Kształtowanie właściwej postawy wobec osób chorych
psychicznie.
W cyklu 2024L:
Wykład1 - Podstawy kontaktu z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi. Podstawy psychopatologii. Zaburzenia osobowości. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/studentka zna i rozumie:
[W1] Absolwent ma wiedzę w zakresie psychologicznych i
psychiatrycznych podstaw logopedii: posiada wiedzę w zakresie
upośledzenia umysłowego, zaburzeń zachowania, zaburzeń
osobowości, zaburzeń nastroju, zaburzeń nerwicowych, zaburzeń odżywiania się itd.; posiada wiedzę w zakresie badań psychiatrycznych, zasad diagnostyki, badań dodatkowych oraz roli badań psychologicznych w diagnostyce psychiatrycznej. H2A(M)_W13
Umie interpretować objawy zachowań pacjenta oraz wyniki medycznych badań labolatoryjnych i aparaturowych stosowanych w diagnostyce medycznej.
M_H2A_U01, M_H2A_U08, M_H2A_U07
Student/studentka potrafi:
[U1] Potrafi pracować w zespole; współpracuje z lekarzem, psychologiem i pedagogiem w zakresie stawiania diagnozy oraz planowania i weryfikowania terapii logopedycznej. H2A(L;M)_U08
Student/studentka jest gotów/gotowa:
1.
[K1] Nawiązuje empatyczny kontakt z pacjentem, przejawia pozytywną postawę w stosunku do osób przewlekle chorych; dostrzega, poprawnie analizuje i pomaga w skutecznym rozwiązywaniu trudności emocjonalno-społecznych pacjentów z zaburzonym rozwojem mowy lub z nabytymi zaburzeniami mowy; rozumie sytuację emocjonalno-społeczną pacjenta i jego rodziny H2A_K01, H2A_K03, H2A_K04.
2.
[K2] Wykorzystuje wiedzę o zaburzeniach systemu językowego i mowy oraz wiedzę o etiologii zaburzeń i dysfunkcji mowy do planowania terapii logopedycznej, sprawowania opieki logopedycznej i prowadzenia terapii logopedycznej M_H2A_K01, M_H2A_K02, M_H2A_K03 M_H2A_ K05.
3.
[K3] Ma świadomość przepisów określających prawa pacjenta, respektuje prawa pacjenta. H2A_K01, H2A_K03, H2A_K04
Kryteria oceniania
Kryterium zaliczenia przedmiotu: Obecność na 14 z 15 wykładów. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Test elektroniczny na Portalu Egzaminacyjnym WUM. Test zaliczeniowy: 20 pytań, 4 odpowiedzi do wyboru, jedna poprawna odpowiedź.
12 prawidłowych odpowiedzi w teście wiedzy (60%).p. próg zaliczeniowy. Studentowi, który nie uzyska oceny pozytywnej z testu zaliczeniowego w pierwszym terminie, wyznaczany jest termin poprawkowy.
Literatura
Obowiązkowa:
1.M. Jarema, J. Rabe -Jabłońska. Psychiatria: podręcznik dla
studentów medycyny. Warszawa: PZWL, 2016.
2.Klimkiewicz, M. Wojnar i M. Radziwoń- Zaleska (red.).
Psychiatria. Skrypt dla studentów. Warszawa: Oficyna WUM,
2015.
3.Zestaw slajdów z wykładów
Uzupełniająca:
1.Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i
Problemów Zdrowotnych. Rewizja 10. Klasyfikacja zaburzeń
psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10.
W cyklu 2024L:
• 1. M. Jarema, J. Rabe-Jabłońska. Psychiatria: podręcznik dla studentów medycyny. Warszawa: PZWL, 2011. |
Uwagi
W cyklu 2024L:
Prowadzący: Zajęcia odbywają się w formie zdalnej (platforma Teams). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: