Statystyka dla logopedów 3007-L1B1ST
Zajęcia organizacyjne
Zbieranie danych i ich opracowanie
Miary tendencji centralnej, rozproszenia, kształtu rozkładu
Test Shapiro-Wilka
Test chi-kwadrat
Test Levene'a
Testy t-Studenta
Test U Manna-Whitneya i test Wilcoxona
Korelacje r-Pearsona i rho-Spearmana
Inne wybrane testy statystyczne
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- student zna podstawy statystyki
- student zna podstawowe funkcje programu Excel lub/i SPSS potrzebne do wykonania obliczeń i analiz statystycznych
UMIEJĘTNOŚCI
- student opracowuje zebrane dane za pomocą programu Excel
- student wykonuje wybrane analizy statystyczne z wykorzystaniem programu Excel lub/i SPSS
- student prezentuje wyniki badań ilościowych
- student interpretuje wyniki analiz statystycznych
KOMPETENCJE
- student wykazuje krytyczny stosunek do danych ilościowych i wyników analiz statystycznych.
- student rozumie potrzebę pogłębiania swojej wiedzy
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu na podstawie:
1) Obecność (Maksymalna liczba nieobecności uprawniająca do zaliczenia przedmiotu: 2. Trzecia i czwarta nieobecność - podwyższenie progu zaliczeniowego dla średniej z obu typu zadań do 65% i 70%. Piąta nieobecność - niezaliczenie przedmiotu).
2) Ocena z zajęć na podstawie oceny przygotowania do zajęć: ocena z wykonania zadań praktycznych i odpowiedzi na pytania teoretyczne - uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi z obu części niezależnie. Ocena końcowa wyliczana na podstawie średniej z wyników procentowych z wykonania zadań praktycznych i pytań teoretycznych.
W czasie semestru będą proponowane studentom prace domowe sprawdzające na bieżąco opanowanie materiału. Punktacja z prac domowych nie wlicza się do oceny końcowej, a jedynie informuje studenta o postępach i poziomie opanowania materiału - służy samoocenie i wspomaga proces nauki.
Wykonanie projektu na podwyższenie oceny przy zaliczonych częściach: praktycznej i teoretycznej.
Literatura
Bedyńska S., Cypryańska M. (red.). (2012), Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno Spółka z o.o.
Szymczak W. (2008), Podstawy statystyki dla psychologów: podręcznik akademicki, Centrum Doradztwa i Informacji Difin.
King B. M., Minium E. W. (2009), Statystyka dla psychologów i pedagogów, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Materiały własne prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: