Audiologia dla logopedów 3007-L1B1AL
Przedmiot obejmuje wykłady z zakresu audiologii klinicznej oraz
surdologopedii. Podczas wykładów zostaną omówione:
- zagadnienia z zakresu budowy i funkcjonowania narządu słuchu,
- metody interpretacji badań narządu słuchu
- funkcjonowanie implantu słuchowego
- możliwości terapeutyczne stosowane w leczeniu zaburzeń narządu
słuchu
- zasady prowadzenia dokumentacji medycznej w procedurze
kwalifikacji do wszczepienia implantu
- metody rehabilitacji surdologopedycznej
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
-przyczyny, objawy oraz rodzaje uszkodzeń słuchu oraz definiuje
podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu audiologia
-potrafi opisać metody diagnozowania niedosłuchu
-zasady funkcjonowania implantu słuchowego, aparatu słuchowego,
implantu Baha
-możliwości terapeutyczne stosowane w leczeniu zaburzeń narządu
słuchu
-ogólne zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury stosowanej w
diagnostyce zaburzeń słuchu
-Posiada wiedzę dotycząca zaburzeń procesu komunikacji werbalnej u
osób z zaburzeniami słuchu
-metody terapii surdologopedycznej.
Kryteria oceniania
EGZAMIN – test pisemny jednokrotnego wyboru
(min 51%)
Literatura
„Wychowanie słuchowe” H. Rosier. Warszawa: IFiPS 1997.
„Wychowanie słuchowe: historia-metody-możliwości” A. Lowe. Państwowe Wydawnictwo Naukowe,Warszawa 1995.
Eckert U. (1997). Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika
Perier O. (1992). Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP.
„Ćwiczenia słuchowe dla dzieci w wieku 1-6 lat” S. Schmid-Giovannini. PZG, Szczecin 1998.
„Listy o wychowaniu dziecka z wadą słuchu” John Tracy Clinic, red. Korzon A., Góralówna M. PZG, Warszawa 1995.
„Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu” Korzon A. Polski Komitet Audiofonologii, Katowice 1993.
„Wczesna diagnoza i terapia dzieci z wadą słuchu od 0 do 3 roku życia” Audiofonologia 2002 tom. XXI.
„Rozwój funkcji słuchowych u małego dziecka” Kurkowski Z. M. Audiofonologia 2003, 21, s. 23-33.
„Proces terapii małych dzieci z uszkodzonym słuchem” Bieńkowska K. Audiofonologia 2005, 28,s. 47-51
Uwagi
|
W cyklu 2025Z:
Terminy zajęć: 07.10 14.10 21.10 28.10 04.11 18.11 25.11 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: