Kompetencje komunikacyjne dzieci i młodych dorosłych 3007-L-S3KD2
Seminarium jest przeznaczone dla osób zainteresowanych kompetencjami komunikacyjnymi dzieci i młodych dorosłych.
Podczas seminarium zostaną poruszone m.in. takie kwestie, jak:
- kompetencja językowa a kompetencja komunikacyjna,
- poprawność wymowy,
- norma w różnych podsystemach języka,
- akwizycja języka i związane z nią problemy,
- innowacje językowe w różnych płaszczyznach.
Studenci będą referować literaturę przedmiotu oraz własne prace.
Zostaną zapoznani z technikami pisania pracy licencjackiej jak: określanie zakresu tematycznego, formułowanie tematu, zbieranie materiałów, opracowanie konspektu pracy, bibliografii, przypisów itp.
W cyklu 2025:
Seminarium jest przeznaczone dla osób zainteresowanych kompetencjami komunikacyjnymi dzieci i młodych dorosłych. |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student zna różne podstawowe metody i techniki badań językoznawczych i logopedycznych i wie, jak wykorzystać je w procesie badawczym.
Umiejętności:
- student krytycznie czyta literaturę przedmiotu i ją referuje,
- zna podstawowe narzędzia pracy językoznawcy,
- potrafi zgromadzić literaturę przedmiotu i umiejętnie ją wykorzystać w opracowaniu wybranego tematu pracy dyplomowej,
- potrafi samodzielnie zgromadzić materiał do analizy,
- umie stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować poprzez dobór właściwych narzędzi badawczych.
Kompetencje społeczne:
- student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ich uzupełniania i doskonalenia.
Kryteria oceniania
Przygotowywanie pracy licencjackiej: wybór tematu, opracowanie konspektu, przeprowadzenie badania, przedstawienie części pracy na seminarium, napisanie i złożenie pracy.
Dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze. Powyżej tej liczby (z wyłączeniem przypadków bezzwłocznie udokumentowanych, np. zwolnieniem lekarskim) – nie ma możliwości zaliczenia zajęć. Usprawiedliwione nadprogramowe nieobecności muszą zostać odrobione w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia.
Niedopuszczalne jest korzystanie na przedmiocie z systemów SI podczas egzaminu pisemnego oraz innych form, w czasie których wiedza studenta podlega ocenie (np. kolokwium).
Podział punktów ECTS (28)
uczestniczenie w zajęciach 2 ECTS (60 h)
przygotowanie do zajęć: 6 ECTS (180 h)
przygotowanie do zaliczenia (napisanie pracy licencjackiej): 20 ECTS (600 h)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Czarnecki K., Metodologiczne podstawy naukowego rozwoju studentów, Sosnowiec 2009.
Milewski S., Kaczorowska-Bray K., Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, wyd. Harmonia, Gdańsk 2019.
Wysocka M., Kamińska B., Milewski S., red., (2020), Prozodia. Przyswajanie, badanie, zaburzenia, terapia, Gdańsk, Harmonia Universalis
Zieliński J., 2012, Metodologia pracy naukowej, Warszawa.
Literatura będzie podawana i uzupełniana w zależności od potrzeb i zainteresowań uczestników seminarium.
W cyklu 2025:
Czarnecki K., Metodologiczne podstawy naukowego rozwoju studentów, Sosnowiec 2009. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: