Metodyka logopedyczna 3007-3124ML
Tematy zajęć:
1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne.
2. Ćwiczenia oddechowe.
3. Ćwiczenia rytmizujące.
4. Ćwiczenia słuchowe.
5. Zasady ćwiczeń korekcyjnych.
6. Charakterystyka poszczególnych głosek oraz sposoby ich wywoływania i utrwalania.
7. Szeregi: [ś] - [ź] - [ć] - [ź], [s] - [z] - [c] - [z] oraz [ś] - [ź] - [ć] - [z].
8. Głoska [r] oraz głoski [k], [k'] i [g], [g'].
9. Głoski bezdźwięczne i dźwięczne.
10. Głoski rzadko zniekształcane.
Rodzaj przedmiotu
Literatura
D. Antos, G. Demel, I. Styczek, Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy u dzieci, Warszawa 1978.
G. Demel, Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, Warszawa 1987.
B. Hołyńska, Zabawy rozwijające mowę dziecka, Warszawa 1993.
E. Sachajska, Uczymy poprawnej wymowy, Warszawa 1987.
D. Emiluta-Rozya, Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Warszawa 1994.
M. Bogdanowicz, Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, Warszawa 1991.
K. Kamińska, Nauka czytania w wieku przedszkolnym, Warszawa 1999.
M. Kielar-Turska, Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata, Warszawa 1991.
W. Okoń, Zabawa a rzeczywistość, Warszawa 1987.
Rozwój i wychowanie dzieci w wieku przedszkolnym, red. B. Wilgocka- Okoń, Warszawa 1985.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: