Warsztat lektorki/lektora 3004-SP-WLL
Korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji i translatorów internetowych jest dozwolone wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu szczegółów w tym zakresie z prowadzącą/prowadzącym i uzyskaniu na to jej/jego zgody. W innych przypadkach jest niedozwolone.
W pracach pisemnych należy wyraźnie zaznaczyć wszelkie ewentualne fragmenty zaczerpnięte od innych autorek/autorów (np. z artykułów znalezionych w internecie). Brak takiej informacji jest równoznaczny z plagiatem, który stanowi poważne wykroczenie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie: prace pisemne.
Literatura
Bibliografia
1. Badecka-Kozikowska M., 2008, Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych oraz jak je przekuć w metodyczne cnoty, Warszawa, Fraszka Edukacyjna.
2. Dakowska M., 2001, Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN.
3. Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, 2020, red. P. E. Gębal, W. Miodunka, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa.
4. Gałązka A., 2008, Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce, Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls.
5. Karpeta-Peć B., 2013, Otwarty, aktywny, samodzielny. Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych, Warszawa, Fraszka Edukacyna.
6. Komorowska H., 2004, Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa, Fraszka Edukacyjna.
7. Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, 2011, red. H. Komorowska, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
8. Pankowska K., 1997, Edukacja przez dramę, Warszawa, WSiP.
9. Pankowska K., 2000, Pedagogika dramy. Teoria i praktyka, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie Żak.
10. Pfeiffer W., 2001, Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań, Wagros.
11. Siek-Piskozub T., 1995, Gry, zabawy i symulacje w procesie glottodydaktycznym, Poznań, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
12. Szałek M., 2004, Jak motywować uczniów do nauki języka obcego: motywacja w teorii i praktyce, Poznań, Wydawnictwo Wagros.
13. Szmidt K.J., 2007, Pedagogika twórczości, Gdańsk, GWP.
14. Szmidt K.J., 2008, Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Gliwice, Wydawnictwo Helion.
15. Świeca M., 1996, Drama w edukacji, Kielce, Wszechnica Świętokrzyska.
16. Way B., 1990, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży. Warszawa, WSiP.
17. Werbińska D., 2006, Skuteczny nauczyciel języka obcego, Warszawa, Fraszka Edukacyjna.
18. Witerska K., 2010, Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź, Wydawnictwo AHE.
19. Witerska K., 2011, Drama, techniki, strategie, scenariusze, Warszawa, Difin.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: