Proseminarium-2 dla studentów programu Polish+ 3004-PROS2-PL+
W części wstępnej wyłożona zostanie wiedza niezbędna do napisania pracy licencjackiej (przypisy, konstrukcja pracy, zakres pracy, styl, itp.). Następnie studenci zapoznani zostaną z podstawowymi metodami badawczymi, które zastosowane zostaną na przykładowych propozycjach obszarów badawczych przyszłych prac licencjackich. W kolejnym etapie zajęć studenci prezentować będą swoje tematy i zakresy prac licencjackich, a potem, sukcesywnie, kolejne części tychże prac. Od obszarów zainteresowań studentów zależne będą dalsze propozycje lektur, które wspomogą warsztat badawczy studentów
Seminarium ma za zadanie:
• przedstawić systematycznie wiedzę potrzebną do napisania pracy licencjackiej,
• zapoznać studenta z podstawowymi metodami badawczymi
• zapoznać studenta z różnymi rodzajami wykorzystywanych w badaniach źródłami,
• zaproponować źródła badawcze i narzędzia pracy licencjackiej
• zaproponować obszary badawcze pracy licencjackiej
• nauczyć studenta zbierania i segregacji materiałów źródłowych
• mobilizować studentów do systematycznej pracy
Korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji i translatorów internetowych jest dozwolone wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu szczegółów w tym zakresie z prowadzącą/prowadzącym i uzyskaniu na to jej/jego zgody. W innych przypadkach jest niedozwolone.
W pracach pisemnych należy wyraźnie zaznaczyć wszelkie ewentualne fragmenty zaczerpnięte od innych autorek/autorów (np. z artykułów znalezionych w internecie). Brak takiej informacji jest równoznaczny z plagiatem, który stanowi poważne wykroczenie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
• przedstawić systematycznie wiedzę potrzebną do napisania pracy licencjackiej,
• zapoznać studenta z podstawowymi metodami badawczymi
• zapoznać studenta z różnymi rodzajami wykorzystywanych w badaniach źródłami,
• zaproponować źródła badawcze i narzędzia pracy licencjackiej
• zaproponować obszary badawcze pracy licencjackiej
• nauczyć studenta zbierania i segregacji materiałów źródłowych
• mobilizować studentów do systematycznej pracy
Kryteria oceniania
W części wstępnej wyłożona zostanie wiedza niezbędna do napisania pracy licencjackiej (przypisy, konstrukcja pracy, zakres pracy, styl, itp.). Następnie studenci zapoznani zostaną z podstawowymi metodami badawczymi, które zastosowane zostaną na przykładowych propozycjach obszarów badawczych przyszłych prac licencjackich. W kolejnym etapie zajęć studenci prezentować będą swoje tematy i zakresy prac licencjackich, a potem, sukcesywnie, kolejne części tychże prac. Od obszarów zainteresowań studentów zależne będą dalsze propozycje lektur, które wspomogą warsztat badawczy studentów
Literatura
Literatura jest podawana podczas zajęć
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: