Język polski - poziom elementarny A1 dla studentów Erasmus po kursie wrześniowym 3004-POLOA1E
Na lektoracie studentki i studenci poznają podstawy polskiej gramatyki, elementarne słownictwo i najważniejsze konteksty komunikacyjne. Ćwiczą przede wszystkim mówienie i słuchanie, a także czytanie i pisanie.
Korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji i translatorów internetowych jest dozwolone wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu szczegółów w tym zakresie z prowadzącą/prowadzącym i uzyskaniu na to jej/jego zgody. W innych przypadkach jest niedozwolone.
W pracach pisemnych należy wyraźnie zaznaczyć wszelkie ewentualne fragmenty zaczerpnięte od innych autorek/autorów (np. z artykułów znalezionych w internecie). Brak takiej informacji jest równoznaczny z plagiatem, który stanowi poważne wykroczenie.
Rodzaj przedmiotu
fakultatywne
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Z: |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po odbyciu kursu studentka/student:
- rozumie krótkie wypowiedzi pisemne i ustne na dobrze znane tematy dotyczące życia codziennego (rodzina, dom, hobby itd.);
- potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego oraz na nie odpowiadać;
- umie przedstawiać siebie i innych;
- potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy;
- zna podstawy gramatyki i elementarne słownictwo przewidziane dla poziomu A1.
Kryteria oceniania
Kurs stacjonarny:
- Test końcowy – 40%;
- Testy cząstkowe / prezentacje – 20%;
- Prace domowe – 20%;
- Aktywna obecność na zajęciach – 20%.
Aby zaliczyć semestr, należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii i zdać egzamin końcowy (student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, nie otrzyma zaliczenia).
Kurs zdalny, jeżeli zajdzie taka potrzeba:
Test końcowy - 20%
Testy śródokresowe / prezentacje - 20%
Praca domowa i inne zadania - 30%
Aktywna obecność na zajęciach – dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności (tj. nie wynikające ze zwolnienia lekarskiego) w ciągu semestru - 30%.
Skala ocen:
98 – 100% (5!)
90 – 97% (5)
85 – 89% (4,5)
84 – 76% (4)
75 – 68% (3,5)
67 – 60% (3)
59 – 0% (2)
Literatura
1. I. Stempek, A. Stelmach, S. Dawidek, A, Szymkiewicz, Polski krok po kroku – poziom A1, Kraków 2010.
2. M. Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku 1, Kraków 2005.
3. A. Domańska, P. Kajak, K. Kołak, A. Rabczuk, M. Stasieczek-Górna, E-book do nauki języka polskiego jako obcego wraz z ćwiczeniami interaktywnymi dla poziomu A1, red. A. Rabczuk, Warszawa 2015.
4. A. Prizel-Kania, D. Bućko, K. Sowa, U. Legawiec, Po polsku po Polsce. Podręcznik do nauczania języka polskiego oraz kultury polskiej dla cudzoziemców, Kraków 2016.
5. J. Machowska, Gramatyka? Dlaczego nie?! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A1, Kraków 2010.
6. M. Pasieka, Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących, Wrocław 2011.
7. T. Pelc, Teraz polski – gry i ćwiczenia komunikacyjne, Łódź 1997.
8. Materiały własne lektorki/lektora.
Narzędzia do pracy online:
- Moodle (jeśli zaistnieje taka potrzeba)
- Padlet (pisanie, budowanie gniazd leksykalnych)
- Wordwall (leksyka, gramatyka)
- TedEd (rozumienie ze słuchu)
- Wizer.me (działania językowe: pisanie, czytanie, struktury leksykalno-gramatyczne, mówienie – umieszczanie nagrań)
- Google Classroom (materiały na zajęcia: prezentacje, karty pracy, linki do zadań, prezentacje zrobione przez studentów, praca na plikach tekstowych – pisemne prace domowe)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: