Komunikacja z klientem (media społecznościowe, call center, aplikacje mobilne) 3003-PJB2K-3
Zajęcia mają charakter warsztatowy i koncentrują się na praktycznych umiejętnościach związanych z tworzeniem komunikacji, która jest jasna, zrozumiała i przyjazna w odbiorze. Studentki i studenci nauczą się stosować zasady prostego języka w różnych formach przekazu, a także poznają podstawy projektowania treści zgodnych z dobrymi praktykami Customer Experience (CX, doświadczenie klienta).
W trakcie zajęć skoncentrujemy się na ćwiczeniach redakcyjnych, analizie przykładów oraz tworzeniu własnych tekstów dopasowanych do różnych kanałów komunikacji.
Podczas zajęć omówimy m.in.:
- jak stosować zasady prostego języka w praktyce (krótkie zdania, przejrzysta struktura, konkretne słownictwo),
- jak tworzyć różne formy komunikatów (treści na strony internetowe, blogi, komunikaty w mediach społecznościowych, aplikacjach, e-maile),
- jak pisać jasno, konkretnie i skutecznie – tak, by komunikat tłumaczył, zachęcał i prowadził odbiorcę do działania,
- jak zachować spójność językową i stylistyczną w różnych kanałach komunikacji,
- jak dostosować język do grupy docelowej i sytuacji komunikacyjnej,
- jak łączyć prostotę z profesjonalnym tonem, zgodnym z charakterem marki.
W cyklu 2025Z:
Dla cyklu 2025/2026 aktualny jest opis z sekcji "Informacje ogólne". |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć osoby studiujące:
1. znają i rozumieją:
- czynniki wpływające na rozumienie tekstu i ułatwiające zapamiętywanie treści (W3)
- zasady grzeczności językowej w komunikacji publicznej oraz reguły dostosowania cech językowych i kompozycyjnych komunikatu do sytuacji pragmatycznej (W9)
2. potrafią:
- rozpoznawać leksykę, struktury gramatyczne i cechy typograficzne tekstu utrudniające rozumienie tekstu (U1)
- właściwie dostosowywać słownictwo, konstrukcję zdania, budowę akapitu i dobierać formy gramatyczne w tekście użytkowym zgodnie z regułami prostego języka (U2)
- właściwie posługiwać się strategiami grzeczności adekwatnymi do sytuacji komunikacyjnej, jaką jest komunikacja z klientem (U5)
- budować wypowiedzi niedyskryminujące ze względu wiek, płeć, niepełnosprawność itp. (U6)
- przeprowadzić krytyczną analizę komunikatu dla klienta pod kątem stopnia jego trudności (U7)
- właściwie posługiwać się narzędziami służącymi do upraszczania tekstów, w tym aplikacjami dostępnymi w internecie (U8)
3. są gotowi do tego, żeby:
- uznać wagę użycia prostego języka w komunikacji z klientem (K3)
Kryteria oceniania
PUNKTY ECTS:
Aby zaliczyć przedmiot, osoby studiujące muszą zdobyć 3 punktów ECTS, które odpowiadają 90 godzinom nakładu pracy. Rozkładają się one następująco:
- udział w ćwiczeniach: 30 godzin (1 ECTS);
- przygotowanie do zajęć: 30 godzin (1 ECTS);
- przygotowanie projektu - 30 godzin (1 ECTS)
WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU:
1. Aby zaliczyć przedmiot, studenci muszą:
- uczestniczyć w zajęciach (szczegóły dotyczące liczby nieobecności znajdują się dalej),
- wykazywać się aktywnością na zajęciach,
- przygotować projekt.
NIEOBECNOŚCI NA ĆWICZENIACH:
1. Studenci mają prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze.
2. Jeśli studenci ma więcej nieusprawiedliwionych nieobecności, nie otrzymują zaliczenia z zajęć.
3. Jeśli studenci chcą usprawiedliwić nieobecności, muszą w ciągu tygodnia udokumentować ich obiektywne przyczyny (np. zwolnieniem lekarskim).
4. Studenci ma obowiązek odrobić nadprogramowe usprawiedliwione nieobecności w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia.
Podstawa: Regulamin studiów na Uniwersytecie Warszawskim:
a. pkt 17 par. 2,
b. pkt 4.5 par. 17,
c. par 33.
METODY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:
Na zajęciach stosujemy następujące metody weryfikacji efektów kształcenia:
1. ocena prac pisemnych (redagowanych tekstów),
2. ocena bieżącego przygotowania studenta do zajęć dydaktycznych.
ZASADY WYKORZYSTYWANIA NARZĘDZI SI:
1. Jeśli studenci chcą na potrzeby pracy zaliczeniowej lub prac cząstkowych skorzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, muszą:
a. uzyskać na to zgodę osoby prowadzącej zajęcia,
b. uzgodnić z osobą prowadzącą zajęcia cele i zakres wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji.
2. Studenci nie mogą korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, aby redagować prace w języku polskim, chyba że osoba prowadząca zajęcia się na to zgodzi.
3. Jeśli studenci wykorzystają narzędzia sztucznej inteligencji:
a. bez zgody osoby prowadzącej zajęcia lub
b. w sposób z nią nieuzgodniony,
osoba prowadząca zajęcia stosuje procedury analogiczne do tych stosowanych w procedurze antyplagiatowej. Procedury te opisała Uniwersytecka Rada ds. Kształcenia w uchwale nr 14.
Podstawa:
1. Uchwała nr 170 Rady Dydaktycznej dla kierunków studiów: filologia bałtycka, filologia klasyczna i studia śródziemnomorskie, filologia polska, filologia polskiego języka migowego, kulturoznawstwo – wiedza o kulturze, logopedia ogólna i kliniczna, slawistyka, sztuka pisania, sztuki społeczne z dnia 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki
2. Uchwała nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia.
3. Uchwała nr 14 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 13 lipca 2020 r. w sprawie wytycznych dotyczących standardów i procedur postępowania w przypadku przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z naruszeniem prawa na Uniwersytecie Warszawskim.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
1. Magdalena Wanot-Miśtura, Marta Chojnacka-Kuraś, Efektywna komunikacja i prosty język w praktyce bankowej jako przedmiot kształcenia polonistycznego, "Poradnik Językowy" z. 8/2022.
2. Monika Kresa, Róbmy swoje – językoznawcze i praktyczne spojrzenie na artykuł 16 Polskiego aktu o dostępności, czyli kilka słów o B2 w kontekście prostego języka, "Poradnik Językowy" z. 2/2025.
3. Joanna Wrycza-Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy -
4. Mateusz Adamczyk, Jak słowo daję. Współczesny poradnik językowy.
W cyklu 2025Z:
Dla cyklu 2025/2026 aktualny jest opis z sekcji "Informacje ogólne". |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: