Komunikacja językowa w biznesie 3003-A733FL1
Celem konwersatorium jest poznanie i przedyskutowanie wybranych zagadnień dotyczących różnych form komunikacji językowej w biznesie (marketing, reklama, public relations, lobbing itp.). W programie zajęć:
- Komunikacja językowa i jej wybrane formy w działalności biznesowej (marketing, reklama, public relations, lobbing, public affairs, media relations)
- Corporate identity (identyfikacja firmy)
- Marka firmowa i nazwy produktów
- Współpraca ze środkami masowego przekazu. Gatunki public relations
- Wydawnictwa firmowe. Wybrane właściwości komunikacyjne, stylistyczne i edytorskie
- Imprezy firmowe. Konferencje, seminaria, dni otwartych drzwi
- Błędy i trudności w komunikacji językowej w grupie pracowniczej
- Wystąpienia publiczne pracowników firmy i prezentacje
- Istota i metody lobbingu
- Dobre i złe metody pisania tekstów reklamowych
- Listy indywidualne w działalności biznesowej
- Negocjacje i mediacja
- Komunikacja w zarządzaniu sytuacją kryzysową
Rodzaj przedmiotu
Literatura
Bralczyk J., 2000, Język na sprzedaż, Warszawa-Bydgoszcz.
Budzyński W., 2003, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa.
Cenker E., 2002, Public relations, Poznań.
Clamen M., 2005, Lobbing i jego sekrety, Warszawa.
Jung B. (red.), 2001, Media, komunikacja, biznes elektroniczny, Warszawa.
Kienzler I., 1999, Praca biurowa i język handlowy, Gdynia.
Kuziak M., 2005, Jak mówić, rozmawiać, przemawiać?, Bielsko-Biała.
Mruk H. (red.), 2004, Komunikowanie się w marketingu, Warszawa.
Rozwadowska B., 2002, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa.
Rusinek M., Załazińska A., 2005, Retoryka podręczna, Kraków.
Russell J. T., Lane W. R., 2000, Reklama według Ottona Kleppnera, Warszawa.
Seitel F., Public relations w praktyce, Warszawa.
Szczęsna E., 2001, Poetyka reklamy, Warszawa.
Szymanek K., 2005, Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, Warszawa.
Turk Ch., 2003, Sztuka przemawiania, Wrocław.
Wiszniewski A., 2003, Sztuka pisania, Katowice.
Wojcik K., 2001, Public relations od A do Z, t. I i II, Warszawa.
Zboralski M., 2000, Nazwy firm i produktów, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: