Teatr poszerzony 3002-SZS-25WT2
Zajęcia praktyczne przybliżające proces realizacji wydarzenia artystyczno-społecznego. Ich celem jest zdobycie umiejętności przekładania pierwszych pomysłów, impulsów, na materiał estetyczny, dzięki wykorzystaniu odpowiednich technikom i strategii, doborowi mediów i kontekstu, które wspólnie tworzą dramaturgię projektu.
Podstawą każdych zajęć będą wspólne ćwiczenia i zadania realizowane w podgrupach, którym będą towarzyszyć szczegółowe omówienia i dyskusje.
PRZEDMIOT
Zaczynamy od obserwacji przedmiotów. Ćwiczenia z izolowania przedmiotów z otoczenia, przyglądania się im, oczyszczania terenu. Praca nad kontekstem i skalą.
ZACHWYT
Przypadkowe zachwyty i fascynacje. Przyniesione, narzucone. Jak przerobić abstrakcję na konkret? Szukanie przykładów, namacalnych sytuacji. Czym różni się symbol od dzieła?
FORMA
Jak przerobić abstrakcję na konkret #2: Co działa? Co to znaczy, że coś działa? Gry formalne, budowa idei?
KONCEPCJA
Jak przerobić konkret na abstrakcję? Rozbudowywanie prostych odkryć do większych projektów. Szukanie lub tworzenie kontekstu.
POCZĄTEK
Pierwszy etap pracy nad projektami końcowymi. Etiudy, wprawki, testy.
CEL DO ŚRODKA
Research post factum: pogłębione badania na podstawie odkryć z poprzednich zajęć
FINALIZACJA
Jak domknąć projekt, kiedy czasu jest za mało?
Prowadzący:
Wojciech Ziemilski
Reżyser teatralny, artysta wizualny, wykładowca akademicki.
Twórca takich spektakli jak: „Mała narracja” (2011), „Jeden gest” (2016), „Monolog wewnętrzny” (2024).
Jego prace teatralne i performanse były prezentowane na całym świecie, m.in. na Ruhrtriennale, Praskim Quadriennale czy Zürich Theater Spektakel. Jego prace wizualne znajdują się m.in. w kolekcjach CSW Zamek Ujazdowski, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, czy Griffin Art Space. Zrobił doktorat w Royal Central School of Speech and Drama w Londynie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru,
przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.
Umiejętności: absolwent potrafi
stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;
wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;
świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.
Kryteria oceniania
- obecność i aktywność na zajęciach
- dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach w trybie nieregularnym 1 (4 godz. akademickie), 3 spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność
- udział w sesji otwartej
- wykonanie projektu zrealizowanego podczas sesji otwartej
Nieobecności:
Podstawowym warunkiem zaliczenia semestru jest uczestniczenie w zajęciach. Nieobecności należy usprawiedliwiać u osoby prowadzącej. W przypadku zajęć nieregularnych osoba studiująca ma prawo do jednej usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej nieobecności w semestrze (4 godz. akademickie). Osoba mająca więcej nieobecności musi nadrobić je w sposób określony przez osobę prowadzącą zajęcia. Nieobecności (nawet usprawiedliwione) na więcej niż 2 zajęciach (8 godz. akademickich) skutkują niedopuszczeniem do zaliczenia zajęć – jedynie osoby z przyznaną Indywidualną Organizacją Studiów w oparciu o opinię BON mogą mieć zwiększony limit nieobecności, jednak nie więcej niż do 50%.
Prace pisemne i prezentacje:
Sposób wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w pracach dyplomowych, pisemnych pracach zaliczeniowych i prezentacjach określają zapisy § 3 i 4 uchwały nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 roku. W związku z tym, że jedną z podstawowych umiejętności zdobywanych na kierunkach studiów organizowanych na Wydziale Polonistyki jest sprawne i profesjonalne posługiwanie się polszczyzną pisaną, a w szczególności stylem naukowym, zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do korekty i redakcji tekstów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: