Najmłodsze pokolenie osób piszących 3002-KON2023K3
Bohaterowie i przedmioty poszczególnych spotkań:
1. Patryk Kosenda (1993), Przemysław Suchanecki (1992), Paweł Harlender (1992), Kacper Płusa (1992) - wiersze i prozy poetyckie;
2. Wojciech Engelking (1992), "Niepotrzebne skreślić";
3. Justyna Kulikowska (1993), Anna Adamowicz / Laura Osińska (1993), Karolina Kapusta (1993) - wiersze;
4. Aleksandra Pakieła (1992), "Oto ciało moje", Bartosz Popadiak (1993), "Podzwonne dla Instytutu";
5. Kamil Kawalec (1993), Jan Rojewski (1994), Radosław Jurczak (1995) - wiersze;
6. Dorota Kotas (1994), "Pustostany", "Cukry", "Czerwony młoteczek";
7. Antonina Tosiek (1996), Mateusz Górniak (1996), Filip Matwiejczuk (1996) - wiersze i proza;
8. Jacek Paśnik (1997), "Dzieci", Maciej Libich (1996), "Przepływy";
9. Łukasz Barys (1997), "Kości, które nosisz w kieszeni", "Jeśli przecięto cię na pół", wiersze;
10. Michał Mytnik (1997), Paweł Kusiak (1998), Marlena Niemiec (1997) - wiersze;
11. Ada Rączka (1997), Sara Szamot (1997), Karolina Krasny (1999) - wiersze i proza;
12. Anouk Herman (1998) - wiersze i "Nigdy nie będziesz szło samo";
13. Wojciech Kopeć (1998), Julek Rosiński (2001), Bartosz Horyza (2000), Zofia Kiljańska (2001) - wiersze;
14. Gustaw Owczarski (2003), Jakub Grabiak (2002), Szymon Kowalski (2004) - wiersze.
Lista zagadnień może podlegać modyfikacji w porozumieniu ze studentami i pod wpływem bieżących zdarzeń w polu literackim.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
K_W03 w stopniu pogłębionym współczesne teorie tożsamości stanowiące podstawę aktualnie prowadzonych badań kulturoznawczych i z zakresu antropologii kultury
K_W07 zasady prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej oraz ich implikacje kulturowe
K_W08 mechanizmy działania instytucji kultury i zakładania oraz prowadzenia organizacji pozarządowych
Umiejętności: absolwent potrafi:
K_U07 zabierać głos w dyskusji wobec różnorodnych odbiorców, mówiąc zrozumiale i poprawnie; samodzielnie poprowadzić debatę naukową lub dyskusję publiczną
K_U11 ciągle dokształcać się i rozwijać intelektualnie oraz zawodowo; ukierunkowywać innych w tym zakresie
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
K_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
K_K02 przyjęcia postawy szacunku i badawczej ciekawości wobec różnorodnych zjawisk kultury w tym używania zdobytej wiedzy do rozwiązywania zaobserwowanych problemów oraz zasięgania opinii ekspertów
K_K03 dostrzegania wagi refleksji kulturoznawczej dla życia społecznego i dostrzegania konieczność jej rozwoju
K_K05 zaangażowania w dialog społeczny i międzykulturowy ze zrozumieniem i empatią
K_K07 zaangażowania się w prace zespołowe ze świadomością wagi wspólnego działania i etyczną odpowiedzialnością; działania na rzecz przestrzegania zasad etyki zawodowej
Kryteria oceniania
1. Kontrola obecności (dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności),
1a. W przypadku nieobecności nadmiarowych - ocena ich zaliczenia w postaci dodatkowych zadań, jak prezentacja na zajęciach wskazanych utworów.
2. Ocena aktywności na zajęciach, w tym znajomości zadanych lektur.
3. Ocena prezentacji na potrzeby dyskusji wybranych wierszy zadanych poetów.
Literatura
Lektury zgodnie z listą autorów i książek, szczegółowe informacje i linki będą podawane przed kolejnymi spotkaniami. W przypadku omawiania na zajęciach wielu autorów lub książek materiał będzie dzielony między grupy. Pomocniczo:
http://8arkusz.pl/
https://opt-art.net/helikopter/
https://pismoiglica.pl/
https://kontent.net.pl/
https://magazynwizje.pl/
https://nowynapis.eu/
https://stonerpolski.pl/
https://tlenliteracki.pl/
https://trytytkapismo.pl/
https://www.zakladmagazyn.pl/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: