Podstawy produkcji muzycznej i wizualnej 3002-2SZS-20WT4
Zajęcia będą poświęcone podstawom kompozycji muzycznej i wizualnej oraz ich prezentacji przed publicznością. Podczas warsztatów studenci i studentki zdobędą podstawowe umiejętności techniczne potrzebne do wykonywania muzyki i setów wizualnych na żywo oraz obróbki studyjnej. Celem zajęć jest poszerzenie wrażliwości dźwiękowej oraz zachęta do samodzielnego tworzenia nowych rzeczy, improwizacji i zabawy dźwiękami i obrazami.
Zagadnienia:
- technika produkcji dźwięku i występów wizualnych (vj),
- metody budowania utworu/seta,
- źródła ć legalnych dźwięków/ obrazów
- praca z różnymi typami dźwięków (midi / audio) i obrazów
Zajęcia będą poświęcone podstawom kompozycji muzycznej i wizualnej oraz ich prezentacji przed publicznością. Podczas warsztatów studenci i studentki zdobędą podstawowe umiejętności techniczne potrzebne do wykonywania muzyki i setów wizualnych na żywo oraz obróbki studyjnej. Celem zajęć jest poszerzenie wrażliwości dźwiękowej oraz zachęta do samodzielnego tworzenia nowych rzeczy, improwizacji i zabawy dźwiękami i obrazami.
Zagadnienia:
- technika produkcji dźwięku i występów wizualnych (vj),
- metody budowania utworu/seta,
- źródła ć legalnych dźwięków/ obrazów
- praca z różnymi typami dźwięków (midi / audio) i obrazów
- podstawowe zagadnienia techniczne, montaż podstawowych elementów nagłośnienia, podłączenie instrumentów i projektorów, miks na żywo w środowisku analogowym i cyfrowym, nagłośnienie.
Zaliczenie polegać będzie na stworzeniu utworu muzycznego, wizualnego, bądź audiowizualnego solo lub w grupie oraz jego prezentacji.
Prowadzący:
Bartosz Weber - muzyk, kompozytor, producent, multiinstrumentalista, znany z grup Baaba, Slalom Mitch & Mitch, i Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej, stowarzyszenia Lado ABC. Prace Wiktora Podgórskiego (VTR) łączą dźwięk i sztuki wizualne. Jego projekty pokazywano na festiwalach Fresh Mind (Texas), Punto y Raya (Islandia), MIAF (Australia), i Banff Centre (Kanada). Tworzył oprawę do wydarzeń w MAD Museum, BRIC ARTS MEDIA HOUSE (NYC), Muzeum POLIN, NINATEKA, CSW i LADOM (Warszawa), Centrum Solidarności (Gdańsk), oraz na festiwalach Nowa Muzyka, Warszawska Jesień, ENTER, KODY i Unsound.
Wiktor Podgórski (VTR) pracuje na styku różnych dziedzin, często łącząc dźwięk i sztuki wizualne. Jego autorskie projekty były pokazywane między innymi na festiwalach Fresh Mind w Texasie (2015), Punto y Raya w Islandii (2015) i MIAF w Australii (2016), a audio-wideo instalacja “PRIOR” (2016) powstała podczas programu dla artystów audiowizualnych w renomowanym Banff Centre w Kanadzie. Współpracuje z innymi artystami tworząc oprawę muzyczną i wizualną do spektakli i koncertów.
Warsztat organizowany jest we współpracy z Radiem Kapitał.
Czy student musi spełnić wymogi formalne by uczestniczyć w zajęciach? Nie dotyczy zajęć kursowych
Czy powinien być już po jakimś kursie? Posiadać jakąś określoną wiedzę, by uczestniczyć w zajęciach? Nie dotyczy zajęć kursowych
Po ukończeniu zajęć student/ka:
zna i rozumie najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru;
zna i rozumie przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,
jest gotów/a do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;
jest gotów/a do świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student/ka:
zna i rozumie najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru;
zna i rozumie przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,
jest gotów/a do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;
jest gotów/a do świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.
Kryteria oceniania
ocena aktywności na zajęciach
stworzenie utworu muzycznego, wizualnego, bądź audiowizualnego solo, lub w grupie.
montaż podstawowych elementów nagłośnienia, podłączenie instrumentów i projektorów.
Literatura
W przypadku literatury omawianej na zajęciach teksty powinny zostać udostępnione przez osobę prowadzącą w formie elektronicznej. Zostanie utworzony wspólny folder dla całych studiów (dostępny online dla osób prowadzących oraz studentek i studentów) z podziałem na konkretne zajęcia. Szczegóły przekażemy w terminie późniejszym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: