Transatorium z języka angielskiego 2 (z elementami warsztatu pisania akademickiego) 3002-2KON2025K27
W ramach zajęć osoby uczestniczące wspólnie czytają, omawiają i analizują artykuły naukowe z zakresu interdyscyplinarnych badań humanistycznych zorientowanych głównie na historii i kulturze Polski. Osoby studiujące zwracają uwagę na specjalistyczne słownictwo i strukturę tekstu naukowego. Analizowane teksty służą inspiracji tworzenia własnych pisemnych wypowiedzi w języku angielskim. W tym celu osoby studenckie indywidualnie lub w grupach wykonują ćwiczenia z academic writing, tworzą własne teksty. W ramach zajęć uczestniczki i uczestnicy będą zobowiązani do stworzenia na podstawie dwóch przez siebie wybranych artykułów naukowych prezentacji w języku angielskim.
Zajęcia są przeznaczone dla osób studenckich posługujących się językiem angielskim na poziomie B2 i wyżej. Osoby uczestniczące w zajęciach są zobowiązane do przygotowania do zajęć, to znaczy lektury tekstów w domu.
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu kursu osoba studencka zna i rozumie:
- swoistość nauk o kulturze oraz ich związki z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi;
- strukturę tekstu naukowego.
- struktury językowe tekstu naukowego i umie się nimi posługiwać
- podstawową anglojęzyczną terminologię pisania akademickiego w zakresie historii i nauk o kulturze.
Po zakończeniu kursu osoba studencka potrafi:
- wyodrębnić poszczególne elementy tekstu akademickiego: wstęp, prezentacja źródeł i wyników badań, dyskusja oraz konkluzje.
- napisać abstrakt i streszczenie w języku angielskim.
- dobrać słowa kluczowe do prezentacji/artykułu naukowego,
- zrobić multimedialną prezentację tematu swoich badań i prowadzić dyskusję w języku angielskim
- wykorzystać posiadaną wiedzę, by samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, integrować informacje z różnorodnych źródeł i wykorzystywać je w samodzielnych projektach badawczych;
- interpretować zgromadzony materiał uwzględniając kontekst historyczny, społeczny i polityczny;
- pisać rozprawy, samodzielnie dobierając literaturę oraz zaprezentować ustnie wyniki swych dociekań badawczych, a także wygłosić referat będący rezultatem samodzielnej analizy literatury przedmiotu; w swych wypowiedziach pisemnych i ustnych stosuje w sposób poprawny terminologię z zakresu nauk o kulturze;
- stale dokształcać się i rozwijać intelektualnie oraz zawodowo.
Po zakończeniu kursu student gotów jest do:
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści;
- przyjęcia postawy szacunku i badawczej ciekawości wobec różnorodnych zjawisk kultury w tym używania zdobytej wiedzy do rozwiązywania zaobserwowanych problemów oraz zasięgania opinii ekspertów;
- dostrzegania wagi refleksji kulturoznawczej dla życia społecznego i dostrzegania konieczność jej rozwoju.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
Lektura tekstów, dyskusja, praca w grupach, prezentacja multimedialna.
Kryterium oceniania:
1.Podstawowym warunkiem zaliczenia przedmiotu na ocenę jest uczestnictwo w zajęciach. Osoba studiująca ma prawo do dwóch usprawiedliwionych lub nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Nieobecności od trzech do pięciu należy nadrobić na dyżurze prowadzącej. Powyżej pięciu nieobecności (nawet usprawiedliwionych) skutkuje niedopuszczeniem do zaliczenia zajęć. Osoby z Indywidualną Organizacją Studiów mogą mieć zwiększony limit nieobecności do 50%.
2. Ocena na zaliczenie zostanie wystawiona na podstawie aktywności na zajęciach oraz prezentacji multimedialnej. W ramach zajęć uczestniczki i uczestnicy będą zobowiązani do stworzenia na podstawie dwóch przez siebie wybranych artykułów naukowych prezentacji w języku angielskim.
Ogólne kryteria oceny prezentacji: prezentacja jest zrozumiała, jej organizacja i struktura jest logiczna i przejrzysta, temat jest dobrze rozwinięty, język jest poprawny, a prezentujący zachowuje cechy języka naukowego, wykorzystuje pomoce wizualne w nieprzypadkowy, niechaotyczny, efektywny sposób.
Literatura
1. Lukasz Szulc, Transnational homosexuals in Communist Poland, Cham 2018 (fragmenty).
2. Dorota Hall, Shifting silences: Changes in living religion and homosexuality in Poland between 1970s and 2010s, Intersections: East European Journal of Society and Politics 6/2020/3, pp. 33-52.
3. Miklós Hadas, Outlines of a theory of plural habitus: Bourdieu revised, London 2021 (fragment).
4. Marta Kuźma, Albina Mościcka, Evaluation of metadata describing topographic maps in a National Library, Heritage Science 8/2020/113. DOI: 10.1186/s40494-020-00455-3
5. Marta Bucholc, Abortion law and human rights in Poland: The closing of the jurisprudential horizon, Hague Journal on the Rule of Law 14/2022, 73-99.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: