Litwa Mickiewicza 3001-C553LR1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2025:
Podczas zajęć prowadzonych w I semestrze zajmiemy się lekturą tekstów Mickiewicza, w których temat Litwy odgrywa ważną rolę: juweniliów, utworów z I i II tomu "Poezyj" (1822 i 1823), "Konrada Wallenroda", "Dziadów cz. III", "Pana Tadeusza" i prelekcji paryskich. Interesować będzie nas nie tylko Mickiewicz, ale także jego uniwersyteccy koledzy i szerzej: autorzy współtworzący życie literackie Litwy I połowy XIX wieku. Ważna będzie dla nas zwłaszcza perspektywa uwzględniająca dzieje Litwy bałtyckiej, średniowiecznej, pogańskiej, sprzed czasów unii z Polską – albo z okresu dotyczącego pierwszych lat po jej zawiązaniu – niemalże nieobecna w badaniach dotyczących literatury polskiego romantyzmu. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu seminarium licencjackiego student:
1. Rozpoznaje zjawiska i kategorie estetyczne charakterystyczne dla literatury romantyzmu oraz kojarzy je z odpowiednimi kontekstami kulturowymi.
2. Definiuje wybrane pojęcia z zakresu teorii literatury i kultury, a także systematyzuje uzyskaną wiedzę, zachowując do niej stosunek krytyczny.
3. Samodzielnie czyta i analizuje teksty z dziedziny określonej jako temat pracy licencjackiej.
4. Umiejętnie dobiera, gromadzi i opisuje materiały bibliograficzne.
5. Opracowuje kompozycję pracy na podstawie odpowiednio sproblematyzowanej wiedzy.
6. Pisze prace licencjacką, która stanowi podsumowanie całorocznego seminarium.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie:
1. Obecności
2. Aktywności na zajęciach (praca z tekstem, dyskusja)
3. Pracy pisemnej stanowiącej szczegółowy konspekt rozprawy licencjackiej wraz z bibliografią (I semestr) oraz gotowej pracy licencjackiej (II semestr).
Jeśli student chce (na potrzeby pracy zaliczeniowej lub prac cząstkowych) skorzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, musi:
a. uzyskać na to zgodę osoby prowadzącej zajęcia,
b. uzgodnić z osobą prowadzącą zajęcia cele i zakres wykorzystania narzędzi
sztucznej inteligencji.
Student nie może korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, aby redagować prace w języku polskim, chyba że osoba prowadząca zajęcia się na to zgodzi.
Jeśli student wykorzysta narzędzia sztucznej inteligencji:
a. bez zgody osoby prowadzącej zajęcia lub
b. w sposób z nią nieuzgodniony,
osoba prowadząca zajęcia stosuje procedury analogiczne do tych stosowanych w procedurze antyplagiatowej.
Procedury te opisała Uniwersytecka Rada ds. Kształcenia w
uchwale nr 14.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: