Metodyka szkoły wyższej 3001-B5DM-MW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Literatura
1. Definicja autoprezentacji. Manipulowanie wrażeniem. Kreacja na użytek publiczny. Obserwowanie obserwowanych obserwatorów. Dawanie wskazówek. Fasady. Role aktor – reżyser.
E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1981
J. Tuwim, Pierwsza kolacja w pensjonacie.
2. Funkcje autoprezentacji. Budowa struktury wizerunku.
E.Pietrzyk-Zieniewicz, A.Sokołowski, A. Zieniewicz, Jak Polak z Polakiem. Autoprezentacje. Dyskursy. Analizy, Pułtusk 1998
A. Zieniewicz, Osoba między kokieterią, manipulacją i opowieścią. Gombrowicz jako prekursor teorii autoprezentacji, w; tegoż, Pakty i fikcje, Warszawa 2011
W. Gombrowicz, Trans-Atlantyk (początek)
3. Motywy autoprezentacji. Budowanie przewagi w relacjach. Podtrzymywanie poczucia wł. wartości. Ewolucyjne podstawy autoprezentacji. Kontrola wywieranego wrażenia. Autentyzm. Granice osoby
M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych, Gdańsk 199
Anna Wieczorkiewicz, Apetyt turysty (cz.I) Kraków 2008
4. Perswazja i manipulacja. Reguły perswazji. Struktura perswazji. Manipulacja.
Robert B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 2003
Kevin Hogan, Psychologia perswazji, Warszawa 2000 (r. Struktura perswazji)
Denise Winn, Manipulowanie umysłem, Warszawa 2003 (przejrzeć)
5. Opinia publiczna i lęk społeczny.
Elisabeth Noelle-Neumann, Spirala milczenia, Poznań 2002
James F. English, Ekonomia prestiżu, Warszawa 2005
(wstęp P. Czaplińskiego, r. Zarządzanie gustem)
6. Marketing polityczny. Pozycjonowanie.
Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny, Warszawa 2005
(r. Segmentacja rynku wyborczego, Wizerunek kandydata)
7. Zajęcia do zagospodarowania przez doktorantów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: