Doskonalenie kompetencji badacza epok i dziedzin historycznych (XX w.): Charakterystyka źródeł historycznych właściwych dla historii najnowszej 2900-MZ-K1-MWOJ
Źródła audiowizualne takie jak filmy, programy telewizyjne, audycje radiowe są znaczącym a nadal niedostatecznie docenianym i wykorzystywanym źródłem do badania dziejów niedawno minionych. Pomysłem na przeprowadzenie cyklu dydaktycznego będą pokazy filmów,
audycji i programów, prezentowanych w całości lub we fragmentach, które mają dać asumpt do dyskusji. Podstawowymi kwestiami do omówienia będą wartość dokumentarna przekazu, jego wiarygodność, kontekst historyczny. Rzeczą drugorzędna, ale jednak istotną będzie prześledzenie ewentualnych możliwości wykorzystania tego typu źródeł w badaniach epoki.
Uczestnicy zajęć mają mieć szansę poznania metod analizy obrazu i dźwięku w kontekście badania wiarygodności przekazu. Najważniejszą umiejętnością, jaką student może wynieść z tych zajęć powinna być umiejętność formułowania pytań, poszukiwania wątpliwości odnoszących się do poszczególnych zagadnień. Powtórzyć wypadnie: wydaje się, że budzenie ciekawości może dobrze przysłużyć się kształtowaniu zrębów pracy intelektem.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: