Nauki pomocnicze historii średniowiecza - ćwiczenia 2900-LZ-NPHSR
Podczas ćwiczeń studenci poznają rodzaje, metody, i narzędzia nauk pomocniczych historii średniowiecza oraz ich praktyczne zastosowanie w krytyce zewnętrznej i wewnętrznej różnych typów źródeł średniowiecznych, rozumieją znaczenie zastosowania narzędzi pochodzących z innych nauk w procesie analizy źródła średniowiecznego, analizują cechy charakterystyczne gatunków źródeł właściwych dla tej epoki oraz ich zmienność w czasie i jej przyczyny, a także problemy interpretacyjne związane z ich badaniem, poznają wybrane instytucje kultury i ochrony dziedzictwa gromadzące i udostępniające zasoby źródłowe właściwe dla średniowiecza oraz wybrane kolekcje i zbiory źródeł średniowiecznych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA.
Po ukończeniu studiów absolwent:
Zna problematykę i wzajemne relacje głównych nauk pomocniczych historii, rozpoznaje miejsce nauk pomocniczych w warsztacie badawczym historyka, rozumie różnicę między naukami pomocniczymi i źródłoznawstwem.
UMIEJĘTNOŚCI.
Po ukończeniu studiów absolwent:
Dobiera narzędzia badawcze adekwatne do typu analizowanego źródła, osadza źródła historyczne we właściwym im kontekście społeczno-kulturowym, dociera do specjalistycznej literatury z zakresu wybranej dziedziny nauk pomocniczych historii.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE.
Po ukończeniu studiów absolwent:
Szanuje interdyscyplinarny charakter warsztatu naukowego historyka, dba o prawidłowe posługiwanie się terminologią naukową w badaniach historycznych, akceptuje istnienie wielu sposobów analizy wybranego problemu badawczego.
Kryteria oceniania
Ocena ciągła aktywności, kolokwium.
Literatura
Literatura znajduje się w sylabusach poszczególnych zajęć prowadzonych w ramach przedmiotu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: