Archiwistyka. Współczesne systemy zarządzania dokumentacja 2900-L-SA-WSZD
Treści kształcenia: systemy teleinformatyczne – dokument elektroniczny i inne pojęcia, pojęcie elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją – rejestry przesyłek wpływających i wychodzących, spraw, wykonywanie dekretacji i akceptacji, gromadzenie dokumentów dotyczących poszczególnych spraw, metadane – standaryzacja rejestrów przesyłek wpływających, wychodzących, spraw, dokumentacja stanowiącej element sprawy, rozpowszechnianie i udostępnianie pism, budowa systemów ezd, postępowanie z dokumentacją elektroniczną, przechowywanie dokumentacji elektronicznej w długim czasie, dokumentacja elektroniczna w archiwum (Archiwum Dokumentów Elektronicznych, Archiwum Internetu).
Ostateczną listę tematów ustala prowadzący.
Lista tematów zawarta jest w sylabusie zajęć.
W cyklu 2024L:
Tematyka przedmiotu obejmie zagadnienia związane z systemami zarządzania dokumentacją. Zajęcia podzielone zostaną na trzy bloki tematyczne, w pierwszym studenci poznają uwarunkowania prawne i ustrojowe, rozwiązania techniczne funkcjonowania systemów oraz niezbędnych wymagań stawianych systemom w administracji. Studenci poznają się czym jest Elektroniczny Obieg Dokumentacji, a także szczegółowo zgłębią wiedzę o systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją i realizacją czynności kancelaryjnych w systemie EZD. Drugi moduł poświęcony będzie na praktyczną pracę nad wybranymi systemami EZD oraz wizytę studyjną w instytucjach, które pracują w oparciu o komercyjny system EZD oraz system EZD RP. Następnie studenci płynnie przejdą do trzeciej części zajęć, w której na podstawie wybranej instytucji i normatywów w niej funkcjonujących (Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt, Instrukcji Kancelaryjnej oraz struktury organizacyjnej) zaprojektują modelowy system EZD. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
I. WIEDZA
Absolwent zna i rozumie:
1. zna pojęcia występujące w kancelarii cyfrowej,
2. zna prawodawstwo regulujące działalność kancelarii cyfrowej,
3. zna ogólne zasady konstrukcji systemów teleinformatycznych, tworzenia sprawy, metadanych opisujących różne elementy struktury kancelarii.
II. UMIEJĘTNOŚCI
Absolwent potrafi:
1. potrafi tworzyć akta sprawy w wybranym systemie teleinformatycznym.
III. KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Absolwent jest gotów do:
1. wykazuje poszanowanie dla standardów kancelarii cyfrowej,
2. potrafi pracować w grupie, potrafi komunikować się z różnymi użytkownikami systemu.
Kryteria oceniania
1. Udział w dyskusji.
2. Znajomość literatury przedmiotu.
3. Umiejętność tworzenia własnych udokumentowanych tez.
4. Odpowiednia frekwencja.
Literatura
Literatura podana jest w sylabusie zajęć.
Uwagi
W cyklu 2024L:
Student powinien mieć podstawową wiedzę w dziedzinie archiwalnej, w tym funkcji, zakresu działania oraz zarządzania archiwami w Polsce. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: