Nauki pomocnicze historii nowożytnej 2900-L-NPHNW
Podczas ćwiczeń studenci poznają rodzaje, metody, i narzędzia nauk pomocniczych historii nowożytnej oraz ich praktyczne zastosowanie w krytyce zewnętrznej i wewnętrznej różnych typów źródeł nowożytnych, specyfikę wybranych typów źródeł do badania epoki nowożytnej i przyczyny ich zmienności w czasie; związki nauk pomocniczych historii nowożytnej z innymi naukami; wybrane instytucje kultury i ochrony dziedzictwa zajmujące się zabezpieczaniem i udostępnianiem źródeł służących do badania historii nowożytnej oraz wybrane kolekcje i zbiory źródeł nowożytnych; specjalistyczną terminologię nauk pomocniczych historii nowożytnej; rozpoznają i klasyfikują różne typy źródeł historycznych właściwe do badania dziejów nowożytnych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zwiększenie umiejętności samodzielnej, pogłębionej analizy i krytyki źródeł oraz zastosowania swoistych dla nich metod badawczych i terminologii, prowadzące do usprawnienia warsztatu badawczego otwartego na czerpanie doświadczeń z różnych dziedzin wiedzy, nie tylko humanistycznej, a w konsekwencji uzyskiwanie bardziej miarodajnych wyników badań ze względu na potrzeby współczesnej historiografii.
Kryteria oceniania
Ocena ciągła aktywności, kolokwium.
Literatura
Literatura znajduje się w sylabusach poszczególnych zajęć prowadzonych w ramach przedmiotu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: