Marginesy wczesnego chrześcijaństwa 2900-L-FAK-MWCH
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- Studenci rozumieją i umiejętnie stosują podstawowe pojęcia dotyczące wczesnego chrześcijaństwa, takie jak „gnoza”, „herezja”, „kanon”, „doktryna” itp. oraz umieją je sproblematyzować.
- Studenci rozumieją zróżnicowane społeczne i jego rolę w rozwoju wczesnego chrześcijaństwa.
- Studenci znają metody historyczne stosowane do rozumienia praktyk i światopoglądu grup wykluczonych i marginalizowanych.
- Studenci umieją intepretować źródła historyczne różnej proweniencji pod kątem dyskursu, które wytwarzają one na temat grup wykluczonych.
Kryteria oceniania
Studenci mają prawo do trzech usprawiedliwionych nieobecności, przekroczenie tego limitu będzie wiązało się z koniecznością zaliczenia opuszczonych zajęć. Ocena z przedmiotu wystawiona zostanie w oparciu o aktywność na zajęciach oraz o prezentacje ustne na trzech ostatnich zajęciach, w czasie których studenci będą proszeni o wypowiedź na temat jednego aspektu wykluczenia w tekście omawianej księgi Nowego Testamentu.
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: