Emocje jako przedmiot badań mediewistycznych 2900-L-EPBM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Z:
W trakcie zajęć podejmowane będą następujące tematy: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, student zna i rozumie:
– źródła do badania przeszłości, ich typologię i sposoby klasyfikacji, rozumie przyczyny zmienności źródeł w czasie;
– specyfikę przedmiotową i metodologiczną nauki historycznej oraz wynikające z nich zróżnicowanie obszarów i kierunków badawczych historii;
– metody wnioskowania historycznego, zasady krytyki źródła oraz zasadnicze etapy postępowania badawczego historyka;
– związki między historią a innymi dyscyplinami naukowymi w rozwoju tej dyscypliny i w pracy historyka.
UMIEJĘTNOŚCI, student potrafi:
– formułować problemy badawcze z zakresu historii oraz dobierać narzędzia służące ich rozwiązywaniu;
krytycznie analizować opracowania naukowe, w tym zidentyfikować i ocenić stosowane w nich metody, stanowiska oraz poprawność wnioskowania;
– posługiwać się specjalistyczną terminologią nauk historycznych i podstawową terminologią wybranych nauk humanistycznych i społecznych w wypowiedziach ustnych.
KOMPETENCJE, student jest gotów do:
– krytycznej oceny różnego typu świadectw przeszłości oraz przedstawianych przez innych interpretacji tych świadectw.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Prowadząca zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w zakresie i kolejności tematów zajęć oraz lektur. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: