Społeczności żydowskie w okresie średniowiecza i nowożytności 2900-JSL-SZSRN-C
Zob. "zakres tematów" w danym cyklu dydaktycznym.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2025L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- ma wiedzę na temat bazy źródłowej do badania Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności;
- ma wiedzę dotyczącą funkcjonowania ludności żydowskiej w strukturach państwa stanowego;
- ma wiedzę na temat funkcjonowania instytucji żydowskich i zakresu ich działalności;
- ma wiedzę dotyczącą relacji między ludnością żydowską a nieżydowskim otoczeniem.
Umiejętności
- umie powiązać historię Żydów z dziejami państw, w których Żydzi zamieszkiwali, dostrzega miejsce, jakie zajmują Żydzi w społeczeństwie średniowiecznym i nowożytnym;
- prawidłowo analizuje teksty źródłowe;
- posługuje się odpowiednimi pojęciami dotyczącymi dziejów Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności;
- samodzielnie korzysta z literatury dotyczącej dziejów Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności.
Kompetencje społeczne
– prowadzi konstruktywną wymianę poglądów, formułuje merytoryczne argumenty, wypowiada swoje racje z zachowaniem szacunku dla innych;
– rozumie średniowieczną i nowożytną genezę niektórych stereotypów i uprzedzeń dotyczących Żydów;
– rozumie średniowieczną i nowożytną genezę niektórych instytucji żydowskich, dostrzega ciągłość niektórych procesów w historii Żydów, ale też ma świadomość pojawiania się procesów, zjawisk i instytucji nowych;
– dostrzega potrzebę samodzielnego przygotowywania się do rozwiązania postawionego problemu;
– rozumie wartość pracy w grupie wspólnie rozwiązującej postawiony problem.
Kryteria oceniania
Indywidualne w zależności od osoby prowadzącej zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym.
Literatura
Literatura będzie podawana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: