Archeologia klasyczna (Grecji i Rzymu) 2800-ZSKL
W ramach pracy na seminarium głównym (magisterskim) student ma za zadanie z pomocą
prowadzących zajęcia uzgodnić temat pracy magisterskiej, jej cel, metody i zakres
terytorialny i chronologiczny w zakresie szeroko rozumianej archeologii grecko-rzymskiej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ma pogłębioną wiedze na temat cywilizacji greckiej i rzymskiej (zróżnicowaną według
kryteriów geograficznych i chronologicznych) (K_W02); ma rozszerzoną wiedzę w zakresie
opisu i analizy oraz interpretacji źródeł archeologicznych, pisanych i ikonograficznych
osnoszących się do cywilizacji grecko-rzymskiej (K_W03); rozumie złożone zależności
między osiągnięciami nauk humanistycznych,
społecznych, o życiu i ścisłych a możliwościami ich wykorzystania w archeologii grecko-
rzymskiej (K_W10); zna i rozumie zaawansowane metody analizy oraz interpretacji
problemów badawczych z zakresu archeologii klasycznej (K_W12); zna i rozumie
zaawansowane metody analizy i interpretacji informacji zawartych w publikacjach
naukowych w zakresie archeologii grecko-rzymskiej (K_W13); zna zasady etyki zawodu
archeologa (K_W17).
Umiejętności:
potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i wykorzystywać informacje o źródłach
archeologicznych specyficznych dla archeologii grecko-rzymskiej z wykorzystaniem
literatury i mediów elektronicznych, oraz poddawać je krytyce i twórczej interpretacji
(K_U01); umie samodzielnie rozpoznawać, analizować, wykorzystywać, klasyfikować i
interpretować źródła archeologiczne specyficzne dla cywilizacji grecko-rzymskiej, dobierając
właściwe metody analityczne, dokonując krytycznej analizy i twórczej interpretacji (K_U02);
potrafi formułować problemy badawcze a także umie stawiać hipotezy badawcze i właściwie
je uzasadniać, argumentując z uwzględnieniem różnych poglądów (K_U04, K_U05); potrafi
prowadzić polemikę naukową (K_U08); umie właściwie przedstawić (w formie ustnej z
wykorzystaniem prezentacji i pisemnej) przy użyciu języka naukowego i właściwej
terminologii wyniki swoich badań w zakresie archelogii klasycznej (K_U09, K_U10, K_U11,
K_U12); umie samodzielnie planować i realizować działania zmierzające do naukowego
(K_U20).
Komptencje
Student jest gotów wykorzystywać nabytą wiedzę, mając świadomość konieczności jej
konfrontowania z opiniami ekspertów (K_K01); ma świadomość niepowtarzalnej wartości
źródeł archeologicznych i ich roli w odtwarzaniu przeszłości, ze szczególnym
uwzględnieniem cywilizacji grecko-rzymskiej (K_K03); ma świadomość potrzeby krytycznej
oceny źródeł archeologicznych i ich interpretacji, (K_K04), zdając sobie sprawę z
konieczności analizy rozmaitych ich kategorii (K_K05); jest świadomy potrzeby
upowszechniania wiedzy na temat odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa
kulturowego (K_K07); uznaje za konieczność potrzebę samokształcenia przez całe życie
(K_K13); jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych oraz przestrzegania
zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (K_K15).
Kryteria oceniania
Wystąpienia ustne z prezentacją ilustrujące postępy pracy nad podjętym tematem będą
podlegać ocenie prowadzącego i dyskusji w ramach grupy seminarzystów. Ocena
merytoryczna i formalna pracy magisterskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: