Bioarcheologia i archeologia środowiska 2800-DPBIOS
Seminarium licencjackie przygotowuje studentów do napisania
pracy licencjackiej. Spotkania seminaryjne służą uzgodnieniu
kwestii związanych z tematem, planem pracy, konspektem, a
na późniejszym etapie przedstawieniu i omówieniu przez
uczestników głównych rozdziałów ich prac. Przedyskutowane
zostaną również elementy koncepcji badawczej, sformułowane
problemy badawcze, postawione hipotezy oraz przygotowane
narzędzia badawcze. Dokładne treści programowe ustalane
będą w zależności od wybranych tematów prac licencjackich.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
W01 – student ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu
archeologii w systemie nauk, społeczno-kulturowej przeszłości
człowieka oraz o jej specyfice przedmiotowej i
metodologicznej; W02 student zna podstawowe pojęcia i
terminologię stosowane w archeologii; W05 student ma
szczegółową wiedzę o wybranych społecznościach
pradziejowych, starożytnych, średniowiecznych lub
nowożytnych, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z
zakresu archeologii; W07 student rozumie związek między
osiągnięciami wybranej dziedziny nauki a możliwościami ich
wykorzystania w archeologii; W11 student zna i rozumie
podstawowe metody analizy i interpretacji informacji
zawartych w publikacjach naukowych; W16 student zna i
rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa
autorskiego i prawa własności przemysłowej; W19 student zna
podstawowe zasady etyki zawodowej archeologa
U01 student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać,
selekcjonować i użytkować informacje o źródłach
archeologicznych i ich kontekście z wykorzystaniem literatury i
2
mediów elektronicznych; U02 student potrafi wyszukiwać,
analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje
zawarte w różnych źródłach; U03 student potrafi samodzielnie
interpretować źródła archeologiczne, dobierając właściwe
metody analityczne, oraz zaprezentować uzyskane wyniki
pracy; U15 student potrafi przytaczać aktualne tezy badawcze,
formułować wnioski i dobierać strategie argumentacyjne na
poziomie elementarnym oraz konstruować argumenty i
kontrargumenty; U20 student potrafi przygotowywać prace
pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych, z
wykorzystaniem różnych materiałów źródłowych; U23 student
potrafi zaplanować pracę naukową; U25 student potrafi
planować swój tok studiów i przyszłej kariery naukowej,
kierując się wskazówkami opiekuna naukowego;
K01 jest gotów do wykorzystania posiadanej przez siebie
wiedzy i umiejętności oraz jest świadomy konieczności
konfrontowania ich z opiniami ekspertów; K04 jest gotów do
krytycznej oceny interpretacji źródeł archeologicznych i
historycznych ze świadomością wieloaspektowości
interpretacji; K05 jest gotów do wykorzystania posiadanej
przez siebie wiedzy na temat kompleksowej natury kultury i jej
złożoności, ze świadomością potrzeby analizy rozmaitych
kategorii źródeł dla odtworzenia przeszłości człowieka; K12
jest gotów do uznania i poszanowania różnych punktów
widzenia determinowanych różnym podłożem kulturowym
Kryteria oceniania
Obecność i aktywny udział w zajęciach, prezentacja postępów
przygotowywania pracy licencjackiej; złożenie i akceptacja
przez promotora pracy lic.
Literatura
Zgodna z tematem pracy licencjackiej każdego studenta
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: