Zarządzanie wydawnictwem 2700-ZW-PSPWK
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z kwestiami dotyczącymi prowadzenia firmy wydawniczej. Prezentuje się całokształt działań, które zapewnić mają rentowność przedsięwzięcia. Rozważa się przede wszytskim kwestię ekonomicznej zasadności inwestowania oraz różne strategie zarządzania kryzysem. Analizowany jest problem kosztów, m.in. zagadnienia wysokości honorariów autorskich, produkcji, obsługi administracyjnej i księgowej, promocji. Podkreślona jest korelacja efektywności biznesowej z wiernością zasadom kultury książki. Szczególny nacisk kładzie się na zastosowanie nowych technologii wydawniczych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza Podstawowa wiedza na temat rynku książki i jego funkcjonowania oraz zasad kierowania firmą wydawniczą
Umiejętności umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie managmentu wydawniczego
Kompetencje
społeczne Ustalanie priorytetów; komunikacja interpersonalna, godzenie zasad nowoczesnego profesjonalizmu z tradycyjnymi wymogami kultury książki, identyfikacja z instytucjami, przedsiębiorstwami i innymi podmiotami rynku książki.
Kryteria oceniania
Student otrzyma aktualistyczną ocenę końcową na podstawie pracy pisemnej lub projektu obejmującego wiedzę zdobytą przez niego w trakcie zajęć.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych : podręcznik wizjonera,[tł. Bartosz Sałbut], Gliwice 2012.
ALI, Moi: Marketing i public relations w małej firmie. - Gliwice, 2005
Barrow, Colin Paul, Brown, Robert: Biznesplan w małej firmie. - Gliwice, 2004
Jacek Włodarczyk, Marketing wydawniczy 8p : skrypt dla uczestników kursu, Krzyszkowice, 2010.
Alison Baverstock, Marketing w wydawnictwie : fantazja czy rzeczywistość?, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], wyd. 2, Kraków, BMR, 1997.
Kuba Frołow,Jak wypromowano bestseller : [teksty publikowane na łamach dwutygodnika "Biblioteka Analiz" w 2005 i 2006 roku],Warszawa : Bibl.Analiz , 2006.
Bieżąca lektura czasopism i vortali branżowych: "Publisher's Weekly", "Boersenblatt", "Livres Hebdo", "Biblioteka Analiz", "Notes Wydawniczy", "Wydawca", "Magazyn Literacki Książki", www.rynek-ksiazki.pl, www.wirtualnywydawca.pl, www.wydawca.com.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: