Sprzedaż praw autorskich 2700-SPA-PSPWK
Zajęcia prezentują nowe tendencje w dziedzinie obrotu prawami autorskimi w „globalnej wiosce wydawniczej” – między innymi nowe role scouta i agenta. Ukazane są mechanizmy pozyskiwania bestsellerów i potencjalnych bestsellerów, a także możliwości sprzedaży autorskich praw majątkowych do utworów wydanych w Polsce. Wskazuje się na możliwości płynące z udziału w renomowanych międzynarodowych targach książki, a także na znaczenie bezpośrednich kontaktów personalnych w biznesie wydawniczym. Prezentowane są różne modele działania współczesnych agencji wydawniczych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Podstawowe wiadomości na temat handlu majątkowymi prawami autorskimi, funkcjonowania agencji autorskich oraz branżowych źródeł informacji na ten temat, znajomość specjalistycznej terminologii w tym zakresie, znajomość różnych źródeł informacji o tytułach dostępnych w światowym obrocie wydawniczym
Umiejętności
Gromadzenie i opracowywania różnego typu informacji potrzebnych do efektywnego funkcjonowania wydawnictw, kompetencje w zakresie merytorycznej i krytycznej argumentacji odnośnie projektów dotyczących funkcjonowania instytucji książki, kompetencje w zakresie posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu ochrony własności intelektualnej
Kompetencje społeczne
Praca samodzielna i w grupie, określenie priorytetów w realizacji zadań, świadomość odpowiedzialności za posiadane i udostępniane informacje, poszanowanie własności intelektualnej.
Kryteria oceniania
Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Bogdan Klukowski, Ksiązka w świecie współczesnym, Warszawa, 2003.
Bogdan Klukowski, E-booki w kraju i na świecie : poradnik, Warszawa 2012.
Bogdan Klukowski, Audibooki w kraju i na świecie : poradnik, Warszawa 2012.
Ł, Gołębiwski, P. Waszczyk, Rynek ksiązki w Polsce 2015 Cz.1: Wydawnictwa, Warszawa 2015.
Lynette, Owen, Zakup i sprzedaż praw autorskich w obrocie międzynarodowym. - Kraków, 1998
Danielewicz Michał, Tarkowski Alek, Prawo autorskie w czasach zmiany. O normach społecznych korzystania z treści, Centrum Cyfrowe, Warszawa 2013.
Bieżąca lektura czasopism i vortali branżowych: "Publisher's Weekly", "Boersenblatt", "Livres Hebdo", "Biblioteka Analiz", "Notes Wydawniczy", "Wydawca", "Magazyn Literacki Książki", www.rynek-ksiazki.pl, www.wirtualnywydawca.pl, www.wydawca.com.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: