Public relations 2700-PR-SPKK
Podczas zajęć zostaną zaprezentowane i przedyskutowane różnorodne zagadnienia związane z public relations. Szczegółowo zajmiemy się technikami, narzędziami i strategiami public relations. Szczególną uwagę poświęcimy także działom PR i związanym z nim kwestiom: media relations, komunikacja wewnętrzna, CSR, kryzysowe public relations, etyka PR, wizerunek itp. Zajęcia mają charakter warsztatowy: połączenie wykładu i konwersatorium ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania grupy. Zależy nam przede wszystkim na odpowiedzi na zapotrzebowanie uczestników, zatem szczegółowe tematy zostaną wspólnie przedyskutowane. Na zajęciach znajdziemy przestrzeń nie tylko na gadające głowy, ale szczególnie na wspólną dyskusję, przedstawianie projektów, krytyczne podejście i dialog.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu słuchacz:
Wiedza
Ma wiedzę na temat public relations, zasad profesjonalnego i etycznego postępowania
Zna poszczególne pola działalności public relations
Wie, jak definiować PR i związane z nim zagadnienia
Umiejętności
Umie zająć stanowisko w dyskusji o szczególnych aspektach branży
Umie omówić poszczególne pola działalności PR, o których mowa na zajęciach
Umie przygotować i przedstawić swoje stanowisko na zadany temat
Umie wybrać tematy do dyskusji
Umie pracować w grupie nad zadanymi projektami
Inne kompetencje
Znajomość tematyki branżowej
Znajomość podstawowej literatury branżowej
Rozszerzone i szczególne kompetencje pracy w grupie
Umiejętność wyszukania odpowiednich źródeł i pozyskania adekwatnych informacji dotyczących public relations
Bieżąca wiedza na temat PR (z portali branżowych itp.)
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach
Aktywność na zajęciach
Praca w grupie
Prezentacje grupowe
Zaliczenie pisemne (ew.)
(Udział procentowy i wykorzystanie poszczególnych elementów składowych zaliczenia do wspólnej decyzji z grupą uczestników)
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
J. Doorley, H. F. Garcia (2007). Reputation Management. The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication. New York, London
D. Dozier, L. Grunig, J. Grunig (1995). Manager’s Guide to Excellence in Public Relations and Communication Management. Mahwah, NJ; Hove, UK
R. L. Heath; W. T. Coombs (2006). Today’s Public Relations. An Introduction. Thousand Oaks, London, New Delhi
J. Olędzki; D. Tworzydło (red.) (2006). Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Warszawa
J. Olędzki; D. Tworzydło (red.) (2009). Leksykon public relations. Rzeszów
J. Olędzki (red.) (2011). Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu. Warszawa
F. Seitel (2003). Public relations w praktyce. Warszawa
K. Wojcik (2013). Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa
A. Miotk (2016). Nowy PR. Jak Internet zmienił public relations. Warszawa
D. Tworzydło (2017). Public relations praktycznie. Rzeszów
M. Kaczmarek-Śliwińska (2015). Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Warszawa
D. Tworzydło, A. Łaszyn (2018). Zarządzanie kryzysem w polskich przedsiębiorstwach. Rzeszów
A. Adamus-Matuszyńska (red.) (2018). Public relations w przestrzeni publicznej. Katowice
E. Hope (2013). Etyka w zawodzie specjalistów public relations. Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: