Edukacja artystyczna 2700-P2EA-PSB
Celem zajęć jest skonfrontowanie aktualnych zadań z zakresu edukacji artystycznej z celami zawartymi w dokumentach wyznaczających obszary aktywnego jej wykorzystania; analiza aktualnych aktów prawnych związanych z szeroko pojętą kulturą, działalnością artystyczną i edukacją. Omówione zostają związki istniejące pomiędzy zadaniami edukacji artystycznej, a wiodącymi celami instytucji artystycznych w tym także bibliotek, ośrodków kultury, muzeów, świetlic. Szczególną uwagę przywiązuje się do zadań bibliotek wynikających z nowelizacji ustawy o prowadzeniu działalności kulturalnej – w tym bibliotek. Zajęcia pokazują także znaczenie i rolę tekstu artystycznego w pracy pedagogicznej, w upowszechnianiu kultury i promocji instytucji. Uwzględnia się różnorodność form jego realizacji w pracy z czytelnikiem, uczniem i użytkownikiem kultury.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- znajomość różnych grup użytkowników instytucji kultury oraz bibliotek
- specyfika, metody, techniki i narzędzia służące do aktywizacji użytkowników w bibliotece
- krytyczna ocena i weryfikacja jakości pracy własnej oraz innych w kontekście realizowanych zadań
- rozumienie konieczności uczenia się przez całe życie
- praca w grupie
- praca z użytkownikiem indywidualnym
Kryteria oceniania
KONTROLA OBECNOŚCI
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
M. Pietrzak Retoryka artystyczna wobec wyzwań kulturowych, edukacyjnych i pedagogicznych XXI w. Wyd. Bel-Studio, Warszawa 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: