Media relations 2700-MR-SPKK
Kompleksowe zarządzanie relacji z mediami w XXI wieku. Jak za pomocą mediów przedstawiać stanowisko firmy, kreować wizerunek i budować dobrą reputację. Praca z dziennikarzami w partnerskich zależnościach.
Omówienie taktyk dziennikarskich. Sztuczki i prowokacje stosowane przez dziennikarzy. Prawa w trakcie wywiadu. Zasady tworzenie przesłań, kluczowe informacje (jak je przedstawić i uwypuklić). Jak dobrze wypaść w telewizji, i w programach radiowych. Jak udzielać wywiadów na żywo do radia, telewizji czy do internetu.
Trening medialny, praktyczne ćwiczenia, case study. Omówienie konwencji medialnych: wywiad telewizyjny, studio TV, setka, konferencja prasowa, Wywiad telefoniczny. Techniki perswazji w wystąpieniach medialnych.
Techniki udzielania odpowiedzi na niewygodne pytania, jak budować Q&A, zasady zachowania przed kamerą. Rola mowy niewerbalnej i medialny „dress code”.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
• Budowanie krok po kroku relacji z mediami do celów; bycia ekspertem lub rzecznikiem prasowym, pozycjonowania Prezesa, bycia komunikatorem po stronie organizacji
• Skuteczne narzędzia i sposób ich wykorzystania
• Skuteczne budowanie i plasowanie przesłań w relacjach z dziennikarzami
• Poznanie specyfiki współpracy z dziennikarzami telewizyjnymi i prasowymi
• Poznanie filozofii i zasad współpracy z mediami
• Poznanie metod prowokacji dziennikarzy oraz skutecznych technik reagowania na nie
• Sposób funkcjonowania i potrzeby dziennikarzy
• Typy mediów i dziennikarzy
• Zasady kontaktów z mediami
• Zasady i techniki kontaktów z dziennikarzami - relacje zawodowe i prywatne
Umiejętności
• Umiejętności budowania zwięzłych wypowiedzi w oparciu o kluczowe wartości i cele firmy
• Umiejętności udzielania wywiadów, radzenie sobie ze stresem
• Reagowania na zapytania mediów
• Najczęściej popełniane błędy w rozmowie z dziennikarzem
• Inicjowanie kontaktów z mediami
Inne kompetencje
• Autoryzacja tekstów i wywiadów
• Metody pozyskiwania przychylności prasy
Kryteria oceniania
Praca na zajęciach (100 proc)
Praktyki zawodowe
Brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: