- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Media a celebryci 2700-MECE-OG
Wykłady są poświęcone następującym zagadnieniom:
• Definicja celebryty, plotki
• Definiowanie pojęcia system medialny, prasa plotkarska, prasa bulwarowa, tabloid, magazyn.
• Prasa drukowana – dzienniki - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym
• Prasa drukowana – tygodniki - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym
• Prasa drukowana – dwutygodniki - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym
• Serwisy internetowe - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym
• Telewizja - poświęcona celebrytom: definiowanie, specyfika, liderzy na rynku polskim i zagranicznym
• Programy telewizyjne koncetrujące się na życiu celebrytów
• Fotografia i jej rola w kształtowaniu wizerunku celebrytów w mediach
• Aspekty prawne związane z kształtowaniem wizerunku celebrytów w mediach
• Wykorzystanie marektingu do kształtowania wizerunku celebrytów w mediach
• Aspekt kulturowy omawianego zjawiska (bohater, heros, gwiazda)
• Znaczenie roli grafika komputerowego dla omawianego zjawiska
W wykładach uczestniczą także goście, którzy opowiadają o swojej pracy związanej z tematem: papparazzi, specjalista od kształtowania wizerunku medialnego, dziennikarze z instytucji medialnych zajmujący się opisywaniem życia celebrytów.
Rodzaj przedmiotu
ogólnouniwersyteckie
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
• Wie, jakie cechy powinien posiadać środek przekazu zajmujący się tą tematyką
• Zna najważniejsze instytucje medialne, których głównym obszarem zainteresowania są celebryci (zarówno krajowe jak i zagraniczne)
• Rozumie zasady, według których instytucje te funkcjonują
• Wie, do kogo tego typu media są kierowane
• Zna specyficzne środki wyrazu, za pomocą których przekazywane są treści dotyczące celebrytów
• Wie, kto to jest celebryta i potrafi wymienić kilka nazwisk
• Zna kulturowe pochodzenie zjawiska celebryta
Umiejętności:
• Rozróżnia podstawowe instytucje medialne zajmujące się celebrytami w Polsce jak i na świecie
• Rozumie motywacje oraz rozpoznaje metody stosowane przez celebrytów w celu kształtowania swojego wizerunku w mediach
• Umie wyróżnić podstawowe sposoby kształtowania wizerunku celebryty w mediach
• Umie wymienić cechy celebryty i odróżnić celebrytę od gwiazdy
Kryteria oceniania
Wymagania egzaminacyjne:
Praca pisemna lub prezentacja multimedialna na temat wykorzystania mediów przez celebrytów w celu kształtowania własnego wizerunku. Celem pracy jest zapoznanie się z wiedzą, jaką student zdobył podczas zajęć. Przede wszystkim oceniane będzie wieloaspektowe przedstawienie omawianego zjawiska.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
M. Molęda-Zdziech, Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego, Warszawa, 2013
W.Godzic, Znani z tego, że są znani, Wraszawa 2007
Korwin-Piotrowska K., Niczewski R., Potrzebowski J.,Celebryci w ataku. Celebrity Effect jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: