Media branży wydawniczo-księgarskiej 2700-MB-PSPWK
Ogólna charakterystyka funkcjonowania mediów branżowych obejmuje zasady ich tworzenia , finansowania i redagowania niezależnie od branży, w jakiej działają.
Przegląd mediów branżowych rynku książki obejmuje historię i stan obecny pozycji skierowanych do uczestników rynku książki , ale też do szerokiej publiczności . W przeglądzie uwzględniono poszczególne tytuły adresowane do wydawców, księgarzy, bibliotekarzy, poligrafów oraz do czytelników książek, w tym również audycje telewizyjne, radiowe, media społecznościowe, prasę ogólnopolską, regionalną i lokalną, czasopisma kulturalne.
Wykorzystanie mediów branżowych w pracy wydawniczej i księgarskiej stanowi zbiór zaleceń, jak posługiwać się poszczególnymi tytułami, rozpoznawać, do kogo są kierowane i umiejętnie analizować ich treść.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Diagnozowanie mechanizmów funkcjonowania mediów branżowych oraz zdobycie podstawowej wiedzy o przydatności poszczególnych tytułów dla pracy księgarskiej i wydawniczej.
Zachęcenie słuchaczy do aktywności w formie opracowania własnych materiałów i kierowania ich do wybranych mediów branżowych, umieszczanie własnych komentarzy w mediach społecznościowych, kierowanie listów do redakcji i polemika z opublikowanymi tekstami.
Kryteria oceniania
Zajęcia prowadzone są w formie konwersatorium z dużym naciskiem na aktywność słuchaczy, pobudzanie ich do przedstawiania własnych ocen, wynikających ze zdobytego już doświadczenia, a także udzielanie odpowiedzi na pytania i wątpliwości słuchaczy.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Piotr Dobrołęcki, Daria Dobrołęcka, Targi, instytucje, media [w] Rynek książki w Polsce 2015, Biblioteka Analiz, Warszawa 2015, ss. 237-260
Najważniejsze media branżowe :
- Biblioteka Analiz
- Magazyn Literacki KSIĄŻKI
- Notes Wydawniczy
- Wiadomości Księgarskie
- Wydawca
- Nowe Książki
- Bibliotekarz
- Poradnik Bibliotekarza
- Magazyn Literacki – Książki w “Tygodniku”
- Książki. Magazyn do Czytania
- Przegląd Papierniczy
- Poligrafika
- Świat Druku
- Vidart – Informator Poligraficzny
- portale internetowe: rynek-ksiazki.pl, wirtualnywydawca.pl, portal księgarski (ksiazka.net.pl), wydawca.com.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: