Projekt 2700-M-PW-Z3P
Zajęcia są zwieńczeniem znajomości typografii i zasad składu tekstu, a także sprawdzianem biegłości znajomości programu Adobe InDesign.
Studenci samodzielnie tworzą projekt wedle własnego, jednak zaakceptowanego przez prowadzącego, pomysłu lub wedle materiałów przygotowanych przez prowadzącego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/studentka:
– potrafi samodzielnie posługiwać się programem Adobe InDesign
– umie oceniać projekt typograficzny i potrafi wskazać problematyczne zagadnienia projektu
– szuka rozwiązań i potrafi je dostosować do bieżącego projektu
– umie zaplanować prace projektową
– trafnie priorytetyzuje zadania projektowe
– potrafi krytycznie odnieść się do swojej pracy i o niej dyskutować, a nawet ją obronić
Kryteria oceniania
– samodzielność w tworzeniu projektu
– zaangażowanie
– znajomość zasad typografii i składu tekstu
– umiejętność obrony projektu
Literatura
Bhaskaran L., Czym jest projektowanie publikacji?, Warszawa 2007.
Bringhurst R., Elementarz stylu w typografii, Kraków 2007.
Chwałowski R., Typografia typowej książki, Gliwice 2002.
Elam, Kimberly, Siatki, czyli zasady kompozycji typograficznej, Kraków 2019.
French N., InDesign i tekst. Profesjonalna typografia w Adobe InDesign, 2010.
French N., D’Andrade H., Zrób projekt typo, Kraków 2022
Frutiger A., Człowiek i jego znaki, Kraków 2010.
Hochuli J., Detal w typografii, Kraków 2009.
Houston, Keith, Ciemne typki. Sekretne życie znaków typograficznych, Kraków 2015.
LLop R. System graficzny w projektowaniu okładek książek. W poszukiwaniu języka parametrów, Kraków 2021.
Mitchell M., Wightman S., Typografia książki. Podręcznik projektanta, Kraków 2012.
Tomaszewski A., Architektura książki, Warszawa 2011.
Tschichold J., Nowa typografia, Łódź 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: