Współczesne księgarstwo 2700-M-PW-Z2WK
Podczas zajęć, wraz z zaproszonymi gośćmi, postaramy się przyjrzeć sytuacji polskich księgarń, dokonać ich klasyfikacji i zdefiniować ich typy. Będziemy zastanawiali się, co jest kluczem do sukcesu księgarni. Czy księgarnie mają współcześnie jakąś misję. Zastanowimy się nad tym, czy warto kopiować zachodnie rozwiązania i co czeka rynek księgarski w przyszłości.
Jak powinno się kształtować ofertę w różnych typach księgarń
Czy oferta powinna być dostosowana do grupy docelowej, lokalizacji i gustu księgarki/księgarza
Jak budować i animować społeczność wokół księgarni
Jak współpracować z wydawcami i dystrybutorami
Jak nawiązywać relacje z pisarkami i pisarzami i innymi twórczyniami/twórcami kultury
Współpraca między księgarzami na podstawie Kolektywu Księgarzy Kameralnych
Best practices ze świata
Kreowanie nowych modeli czytelnictwa
Wizyty w księgarniach
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1.Ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę , obejmującą terminologię i metodologię z zakresu bibliologii i informatolgii, w zakresie dotyczącym tematyki pracy magisterskiej.
2.Ma uporządkowaną , pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę z zakresu bibliologii i informatologii, zwłaszcza w obszarze badawczym, którego dotyczy przygotowywana praca magisterska.
3. Ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych, obejmującą bibliologię i informatologię, szczególnie w zakresie odpowiadającym tematyce pracy magisterskiej.
4. Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych typów obiektów informacyjnych będących przedmiotem badań studenta.
5.Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, przestrzega ich w prowadzonych badaniach i przygotowywaniu pracy magisterskiej.
UMIEJĘTNOŚCI
1.Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy dla potrzeb badań własnych.
2.Posiada pogłębione umiejętności badawcze , obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów , dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych (o ile wymaga tego tematyka badań), opracowywanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie bibliologii i informatologii oraz dyscyplin naukowych , właściwych dla informacji naukowej i bibliotekoznawstwa.
3.Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze w zakresie bibliologii i informatologii.
4.Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację obiektów informacyjnych w świetle wiedzy bibliologicznej i informatologicznej, stosując oryginalne podejścia , uwzględniające nowe osiągnięcia humanistyki w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno- kulturowym, w zakresie odpowiadającym potrzebom pracy magisterskiej.
5.Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę instytucji informacyjnych z punktu widzenia bibliologii i informatologii, stosując oryginalne podejścia , uwzględniające nowe osiągnięcia humanistyki w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno- kulturowym, w zakresie odpowiadającym potrzebom przygotowywanej pracy magisterskiej.
6.Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania , z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań w zakresie bibliologii i informatologii - w odniesieniu do tematyki badawczej poruszanej w pracy magisterskiej.
7.Potrafi porozumiewać się z ustnie i pisemnie ze specjalistami w zakresie bibliologii i informatologii oraz z dziedzin nauki i dyscyplin naukowych pokrewnych, w języku polskim i obcym.
8.Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wypowiedzi pisemnych w języku polskim.
9. Posługuje się językiem obcym w zakresie bibliologii i informatologii, w obszarze zgodnym z tematyką pracy magisterskije, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1.Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
2.Potrafi odpowiednio określić priorytety służące przygotowaniu pracy magisterskiej.
3.Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu bibliotekarza albo pracownika informacji, w zakresie odpowiadającym tematyce pracy magisterskiej.
Kryteria oceniania
Przygotowanie prezentacji
Praktyki zawodowe
brak
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: