Projekt badawczy 3 2700-M-PW-D1PB3
Studenci zostaną zapoznani z elementami istotą podejmowania badań, elementami procesu badawczego i dobrem metod badawczych. Prezentowane metody badawcze: analiza zawartości, badania sondażowe, metody bibliometryczne, wywiady indywidualne i grupowe, badania czytelnictwa, słuchalności i oglądalności, badania korzystania z internetu, metody eksperymentalne i inne.
Dla zainteresowanych przedmiot może stanowić także kontynuację tematyki podjętej podczas zajęć z przedmiotu Kreowanie wizerunku firmy. W ramach kontynuacji zwrócimy uwagę na wykorzystanie metod badań społecznych w perspektywie prowadzenia badań wizerunku, monitoringu mediów,
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K2_W03;
K2_U14;
K2_U15;
K2_K01;
K2_K03
Kryteria oceniania
Dozwolona jedna nieusprawiedliwiona nieobecność.
Zaliczenie w formie grupowego projektu badania marketingowego z wykorzystaniem jednej metody badawczej zaprezentowanej podczas zajęć jako wiodącej.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. PWN.
Bieńkowska, B. (1989). Metody bibliologiczne w badaniach dziejów nauki. Kwartalnik Historii Nauki i Techniki, 34(2), 331-342.
Maison, D. (2015). Jakościowe metody badań marketingowych. PWN.
Miotk, A. (2012). Badania w public relations. Difin.
Rószkiewicz, M. (2002). Metody ilościowe w badaniach marketingowych. PWN.
Stefaniak, B., Skalska-Zlat, M. i Cisek, S. (2016). Metody badań w nauce o informacji. W W. Babik (red.), Nauka o informacji (s. 89-122). SBP.
Szymańska, A., Lisowska-Magdziarz, M. i Hess, A. Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie. Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: